Dos mesos després d’aprovar el procés per trobar un nou operador per al Mataró Bus, el Ple d’aquest dijous ha deixat sense efecte, de forma temporal, la licitació del servei. El motiu, tal com va avançar tvmataró, és un error de càlcul en els costos de personal que l’empresa concessionària actual no havia fet arribar correctament. En concret, el desajust econòmic era de 500.000 euros. Uns diners que haurien afectat directament els conductors, que haurien vist reduïda la seva nòmina.
Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: Evidentment, això, comporta automàticament per convicció i per un tema legal que parem el contracte, actualitzem el seu preu i el tornem a licitar. Serà en un decalatge curt de temps. Ara el que fem és parar aquesta licitació per tornar-la a engegar amb els números ben posats.
El govern municipal confia que aquesta suspensió provisional no vagi més enllà del mes de desembre i que abans d’acabar l’any es pugui aprovar novament un nou acord que permeti reprendre el concurs públic. Un lapse de temps que s’aprofitarà també per negociar amb totes les parts afectades el nou recorregut de la línia 5, que ha generat polèmica entre diferents associacions de veïns, perquè l’autobús deixarà de passar pel Centre de la ciutat i la plaça de Les Tereses.
Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: D'altra banda, això també ens dona peu a poder seure, tal com ens vam comprometre, amb les persones proposants i afectades per la nostra proposta de canvi sobre l’itinerari de la línia 5. En aquesta reunió no anirem amb una decisió presa, sinó que farem el que totes les parts acabem decidint.
El regidor de Mobilitat ha advertit però, que l’única condició que s’ha posat sobre la taula són els recursos econòmics disponibles, que són “finits”. El nou contracte del servei de transport públic urbà està previst que tingui un import màxim de més de 24 milions d’euros i una durada de 5 anys.