La futura empresa que gestioni el Mataró Bus haurà de millorar la cobertura geogràfica del servei de transport públic i ampliar la xarxa fins a la zona del Rengle i del TecnoCampus. Aquesta és una de les principals novetats que s'han inclòs en el nou plec de clàusules del contracte, que el govern municipal té previst portar a aprovació en el ple d'aquest dijous. A banda de reforçar les línies existents i reformar una part de les cotxeres, el nou operador, a més, també haurà d'implementar un sistema que permeti pagar els bitllets, dins l'autobús, amb targeta de crèdit o a través del telèfon mòbil.
Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: El més important respecte a les línies és que arribaran a la zona del TecnoCampus. També se'n reforçaran d'altres, que era una demanda de la ciutadania. A més, es podrà pagar amb targeta i amb el mòbil a l'autobús. Hem notat moltes queixes dels usuaris perquè actualment molta gent no porta diners en efectiu i sovint agafar el bus per fer un sol viatge generava un problema a l'hora de fer el pagament.
La contractació, a diferència d'altres ocasions, tindrà una vigència menor a l'habitual perquè es vol que aquest sigui un temps de transició per provar, entre altres qüestions, quin tipus de vehicles són els més adequats.
Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: És important que durant aquests 5 anys puguem preparar el següent contracte que encara haurà d'implementar més canvis. També hem de provar quina és la tecnologia que funcionarà millor a la ciutat. El bus elèctric remuntarà les pujades de la Llàntia? Ho farà millor un d'híbrid? L'autobús d'hidrogen pot ser interessant per alguns recorreguts? Totes aquestes qüestions primer hem de provar-les.
Des del 2009 el Mataró Bus es presta mitjançant una concessió administrativa a càrrec de l'empresa Corporación Española de Transporte, SA (CTSA), actualment Avanza Movilidad Integral, SL. El nou contracte es preveu poder adjudicar abans d'acabar l'any. Un servei essencial a la ciutat que el 2023 va transportar 5 milions de viatgers i enguany té un cost previst de més de 7,4 milions d'euros.