L’Associació de Veïns del Pati de Can Marchal - Eixample s’alineen a la de la Via Europa a l’hora d’alçar la veu en contra dels canvis a la línia 5 del Mataró Bus previstos a la nova licitació del servei. Segons aquesta organització veïnal, la supressió de les parades situades als carrers Lepant i Isern, així com la de la Plaça de les Tereses, els suposarà haver d’anar a buscar el Mataró Bus “6 cruïlles més lluny o inclús més” del que feien fins ara en el cas d’alguns veïns. Defensen que fa 24 anys que es va posar en marxa la Línia 5 per connectar el Centre amb l’Hospital de Mataró i que, fins ara, “ha funcionat bé” per això demanen que “no la toquin”.
Glòria Basela, presidenta de l’Associació de Veïns Can Marchal-Eixample: Es tracta de desvestir un Sant per vestir-ne un altre. Ara ens trobem que 24 anys després, el que pretén l’Ajuntament, és suprimir aquest servei i tornar-nos 24 anys enrere i en una situació deficitària. L’Ajuntament ens parla de descongestionar el Centre. A la Plaça de les Tereses hi ha interurbans, 4 línies urbanes, el vehicle privat i camions. Realment, suprimint la Línia 5, descongestionem el Centre?
Un punt de vista totalment oposat és el que tenen des de l’Associació de Veïns del Centre. Aquest col·lectiu veu la modificació de la Línia 5 com un primer pas per descongestionar de vehicles la Plaça de les Tereses, una reivindicació històrica del veïnat d’aquesta àrea de la ciutat. A més, consideren que el canvi de recorregut que es planteja amb la licitació del nou contracte del Mataró Bus permetrà arribar a noves zones de Mataró sense haver de passar pel cor de la capital del Maresme.
Adrià Esquerra, veí del Torrent: Per nosaltres ja no hi hauria d’haver tants autobusos. És més, línia 3 i 4 haurien de passar cada mitja hora. Però bé, a poc a poc s’anirà aconseguint. Això és un pas molt important per evitar atropellaments com va passar.
Jordi Galdón, president de l’Associació de Veïns del Centre: Mataró ha anat creixent molt i el repartiment de les línies d’autobusos és la mateixa. Això s’ha de variar. Hi ha un eix que reivindiquem que és Floridablanca per anar de baix a dalt. És un carrer recte, bastant ample i que no té tants embussos, ni tantes corbes ni semàfors com Tereses, Torrent, Sant Benet i carrer Montserrat. Si observem el plànol de Mataró, hi ha un gran forat blanc a la dreta que és la zona de Floridablanca on fins fa 10 anys no hi havia ningú. Ara s’han fet pisos i aquesta gent quan vol anar a algun lloc ha d’anar a les Tereses.
Davant l’allau d’opinions que han generat les modificacions a la Línia 5 del Mataró Bus, el regidor de Mobilitat, Xesco Gomar va anunciar que els canvis “tindran un període de prova”.