logo
<p class="MsoNormal" style="line-height:150%;">La Generalitat posa sobre la taula el tren orbital<span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif;font-size:18.0pt;"><span style="line-height:150%;" lang="CA"><strong><o:p></o:p></strong></span></span></p>
Política Mataró

La Generalitat posa sobre la taula el tren orbital

El projecte forma part del full de ruta ferroviari que el govern de Salvador Illa ha traçat fins al 2050

per La Xarxa| Compartir


Incrementar el nombre de trens que circulen per les línies d'alta velocitat catalanes, on es construirien tres noves estacions, i posar en marxa les esperades línies transversal i orbital. Aquests són només alguns dels objectius de l'Estratègia Ferroviària, que ha aprovat el govern i que fixa les necessitats per als propers 25 anys. Un text que aposta, també, per estendre les actuals xarxes de Rodalies i els trens Tram per tot el territori.

El document aprovat per l'executiu de Salvador Illa contempla 13 línies d'actuació i un total de 63 mesures concretes. En aquest sentit, el govern aposta per incrementar freqüències i capacitats; per fer créixer les línies de Rodalies; i per construir els nous ramals que permetrien anar de Mataró a Vilanova i la Geltrú a través del Vallès i de Lleida a Girona passant pel Penedès. El full de ruta també defensa millorar les connexions amb l'Aragó, València i França; fer trens Trams a Girona, al Bages, a l'Ebre i al Pirineu; i construir tres noves estacions d'alta velocitat a Vilafranca i als aeroports de Girona i Reus. Tot plegat amb l'objectiu de dotar Catalunya d'una xarxa ferroviària competitiva i que doni un servei eficient i fiable als 10 milions d'habitants que es calcula que hi viuran l'any 2050

 

Sílvia Paneque, consellera de Territori: Aixecar la mirada, pensar i determinar quina és l’estructura, les inversions, el material rodant, els nous eixos ferroviaris que Catalunya necessita d’aquí al 2050. Per tant, és un full de ruta cap al futur, més enllà de la feina que en aquests moments ja s’està fent per estabilitzar i millorar el sistema actual.

 

L'Estratègia també contempla augmentar la velocitat dels trens Regionals, potenciar les mercaderies i crear una empresa per poder comprar trens i material ferroviari, a més d'incrementar el nombre de places d'estudis relacionats amb el sector.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d'acord amb la nostra política de cookies.