
En marxa tres noves expedicions de bus que connecten, directament, el Camí de la Geganta amb Barcelona
En marxa tres noves expedicions de bus que connecten, directament, el Camí de la Geganta amb Barcelona
A partir d’aquest dilluns, aquestes freqüències es poden agafar a les 6:25, 6:45 i 7:05 i no fan parada a cap altre punt de Mataró
A partir d’aquest dilluns, aquestes freqüències es poden agafar a les 6:25, 6:45 i 7:05 i no fan parada a cap altre punt de Mataró
per Laia Sanmiquel| Compartir
Des d’aquest dilluns, els autobusos que connecten Mataró i Barcelona, i a la inversa, incorporen fins a set freqüències de pas. El Departament de Territori ha afegit cinc noves expedicions en sentit ciutat comtal i dues en direcció capital del Maresme. L’objectiu és descongestionar la primera hora del matí. És en aquesta franja, de dos quarts de set a les nou, quan s’acumula el nombre més gran de viatgers.
Reforç línies e11.1 i e11.2 direcció Mataró
En el cas dels autobusos que van en sentit Mataró des de Barcelona, s’incorpora una expedició nova a la línia e11.1, la de les 6:55 del matí; i una altra a l’e11.2, la de les 9:45.
Reforç línies e11.1 i e11.2 direcció Barcelona
La millora en direcció contrària, és a dir, rumb ciutat comtal no beneficiarà tots els passatgers per igual. D’entrada, la línia e11.2 incorpora els trajectes de les 5:55 i les 8:40. D’altra banda, Territori planteja una novetat en les altres tres expedicions noves. Sortiran, només, de la parada situada al Camí de la Geganta-Plaça Granollers a les 6:25, 6:45 i 7:05 i no faran parada a cap altre punt de la ciutat anant, directament, a Barcelona.

El descontentament es manté entre els usuaris
Aquest matí els passatgers que han agafat l’e11.2 a la parada de Ramon Berenguer no han percebut la millora del servei. De fet, molts d’ells han expressat a micròfons de tvmataró que en la franja compresa entre dos quarts de set i les nou, els autobusos han tornat a passar amb el cartell de complet i no han pogut pujar-hi, generant-se una cua d’una trentena de persones. En altres expedicions, a les quals sí que han pogut entrar, no han tingut més remei que viatjar dempeus o asseguts a terra a causa del volum de gent que hi havia a l’interior. Una dinàmica que fa mesos que els acompanya si volen arribar, a una hora prudent, als seus llocs de feina o a estudiar.

Paula Gámez, usuària de la línia e11.2: El que no pot ser és que hagi de fer una matinada i després passi un autobús i estigui complet. Que el següent també... Al final sempre he d’agafar-lo a les 8, sempre hi ha caravana i aixecar-me més aviat no serveix de res. Hi ha cops que arribo mitja hora o un quart d’hora més tard i no pot ser.
Ester Arroyo, usuària de la línia e11.2: He hagut de parlar diverses vegades amb el meu cap perquè des de fa un mes arribo sempre tard. Tot i que m’he aixecat a les 4:30 per poder agafar l’autobús de Ramon Berenguer, no he arribat igualment.
Alexander Ivanov, usuari de la línia e11.2: Normalment nosaltres podem entrar però avui no. No sé com aconseguirem arribar avui. Crec que avui tardarem i no arribarem a l’hora a l’escola.
Loli Corchero, usuària de la línia e11.2: El que passa aquí habitualment és que l’autobús ve sempre ple o anem dempeus o asseguts per terra. M’afecta perquè sempre arribo tard.
Per resoldre aquesta situació que afirmen, “és el seu pa de cada dia”, demanen a la Generalitat més expedicions tant a la línia e11.1 com a la e11.2.

2 milions de viatgers entre Mataró i Barcelona l’any passat
El Departament de Territori defensa que el reforç que s’ha posat en marxa aquest dilluns permetrà a Mataró disposar d’un autobús cada cinc minuts en la franja que va des de les sis fins a dos quarts de vuit del matí. Una millora que ha estat possible gràcies a una inversió de 216.000 euros procedents del Fons Climàtic.
Aquest és un nou pas que fa la conselleria per fer front a una demanada que el servei no ha pogut absorbir en els darrers anys. Un exemple de l’augment de passatgers es pot veure al 2024. L’any passat es van registrar 2 milions de viatgers entre les línies e11.1 i e11.2, és a dir, un 17% més que al 2023. Una altra xifra significativa és l’evolució d’aquest 2025. Des del gener i fins al setembre, han estat més d’1 milió 600 mil persones les que s’han desplaçat amb aquest servei, un 11,5% més que el mateix període del 2024.
| Compartir