logo
<p>En marxa tres noves expedicions de bus que connecten, directament, el Camí de la Geganta amb Barcelona</p>
Societat Mataró

En marxa tres noves expedicions de bus que connecten, directament, el Camí de la Geganta amb Barcelona

A partir d’aquest dilluns, aquestes freqüències es poden agafar a les 6:25, 6:45 i 7:05 i no fan parada a cap altre punt de Mataró

per Laia Sanmiquel| Compartir


Des d’aquest dilluns, els autobusos que connecten Mataró i Barcelona, i a la inversa, incorporen fins a set freqüències de pas. El Departament de Territori ha afegit cinc noves expedicions en sentit ciutat comtal i dues en direcció capital del Maresme. L’objectiu és descongestionar la primera hora del matí. És en aquesta franja, de dos quarts de set a les nou, quan s’acumula el nombre més gran de viatgers. 


Reforç línies e11.1 i e11.2 direcció Mataró


En el cas dels autobusos que van en sentit Mataró des de Barcelona, s’incorpora una expedició nova a la línia e11.1, la de les 6:55 del matí; i una altra a l’e11.2, la de les 9:45. 


Reforç línies e11.1 i e11.2 direcció Barcelona


La millora en direcció contrària, és a dir, rumb ciutat comtal no beneficiarà tots els passatgers per igual. D’entrada, la línia e11.2 incorpora els trajectes de les 5:55 i les 8:40. D’altra banda, Territori planteja una novetat en les altres tres expedicions noves. Sortiran, només, de la parada situada al Camí de la Geganta-Plaça Granollers a les 6:25, 6:45 i 7:05 i no faran parada a cap altre punt de la ciutat anant, directament, a Barcelona.

 

Autobús (3).jpeg
Territori ha afegit tres noves expedicions que connecten el Camí de la Geganta, directament, amb Barcelona / tvmataró


El descontentament es manté entre els usuaris


Aquest matí els passatgers que han agafat l’e11.2 a la parada de Ramon Berenguer no han percebut la millora del servei. De fet, molts d’ells han expressat a micròfons de tvmataró que en la franja compresa entre dos quarts de set i les nou, els autobusos han tornat a passar amb el cartell de complet i no han pogut pujar-hi, generant-se una cua d’una trentena de persones. En altres expedicions, a les quals sí que han pogut entrar, no han tingut més remei que viatjar dempeus o asseguts a terra a causa del volum de gent que hi havia a l’interior. Una dinàmica que fa mesos que els acompanya si volen arribar, a una hora prudent, als seus llocs de feina o a estudiar. 

 

Imagen1.jpg
L'augment de la demanda del servei d'autobús interurbà a Mataró provoca que molts vehicles llueixin el cartell de complet i no puguin agafar més passatgers en determinades parades / tvmataró


 

Paula Gámez, usuària de la línia e11.2: El que no pot ser és que hagi de fer una matinada i després passi un autobús i estigui complet. Que el següent també... Al final sempre he d’agafar-lo a les 8, sempre hi ha caravana i aixecar-me més aviat no serveix de res. Hi ha cops que arribo mitja hora o un quart d’hora més tard i no pot ser.

 

Ester Arroyo, usuària de la línia e11.2: He hagut de parlar diverses vegades amb el meu cap perquè des de fa un mes arribo sempre tard. Tot i que m’he aixecat a les 4:30 per poder agafar l’autobús de Ramon Berenguer, no he arribat igualment.

 

Alexander Ivanov, usuari de la línia e11.2: Normalment nosaltres podem entrar però avui no. No sé com aconseguirem arribar avui. Crec que avui tardarem i no arribarem a l’hora a l’escola. 

 

Loli Corchero, usuària de la línia e11.2: El que passa aquí habitualment és que l’autobús ve sempre ple o anem dempeus o asseguts per terra. M’afecta perquè sempre arribo tard.

Per resoldre aquesta situació que afirmen, “és el seu pa de cada dia”, demanen a la Generalitat més expedicions tant a la línia e11.1 com a la e11.2.
 

Imagen2.jpg
Els usuaris de la parada de Ramon Berenguer reclamen més freqüències per poder pujar al bus que volen o no haver d'anar asseguts a terra o dempeus / tvmataró

 

2 milions de viatgers entre Mataró i Barcelona l’any passat


El Departament de Territori defensa que el reforç que s’ha posat en marxa aquest dilluns permetrà a Mataró disposar d’un autobús cada cinc minuts en la franja que va des de les sis fins a dos quarts de vuit del matí. Una millora que ha estat possible gràcies a una inversió de 216.000 euros procedents del Fons Climàtic.


Aquest és un nou pas que fa la conselleria per fer front a una demanada que el servei no ha pogut absorbir en els darrers anys. Un exemple de l’augment de passatgers es pot veure al 2024. L’any passat es van registrar 2 milions de viatgers entre les línies e11.1 i e11.2, és a dir, un 17% més que al 2023. Una altra xifra significativa és l’evolució d’aquest 2025. Des del gener i fins al setembre, han estat més d’1 milió 600 mil persones les que s’han desplaçat amb aquest servei, un 11,5% més que el mateix període del 2024.

| Compartir

Contingut relacionat
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d'acord amb la nostra política de cookies.