Els busos entre Mataró i Barcelona continuen desbordats malgrat els reforços
Els busos entre Mataró i Barcelona continuen desbordats malgrat els reforços
Les cinc noves sortides que s’han implementat aquesta setmana en hora punta no han millorat la saturació crònica de les línies
Les cinc noves sortides que s’han implementat aquesta setmana en hora punta no han millorat la saturació crònica de les línies
per Lluís Martínez| Compartir
Les dues línies de bus exprés que connecten Mataró i Barcelona continuen operant al límit de la seva capacitat en les hores punta malgrat el reforç d'expedicions. La mesura, implementada aquesta mateixa setmana amb cinc noves sortides des de la capital del Maresme, no ha aconseguit alleugerir la saturació del servei. En aquests primers dies s’han repetit les imatges habituals de passatgers obligats a viatjar dempeus o, fins i tot, asseguts als passadissos i autobusos plens fins a la bandera. Una situació que fa mesos que acompanya els usuaris que fan servir aquestes línies per arribar als seus llocs de feina o d’estudi.
La demanda, a l’alça
La massificació es deu al fort increment de la demanda del servei. Si l’any passat les línies e11.1 i e11.2 van registrar 2 milions de viatgers, és a dir, un 17% més que el 2023; des d’aquest mes de gener i fins al setembre, ja han transportat més d’1,6 milions de persones, un 11,5% més que el mateix període del 2024. Aquestes xifres reforcen la necessitat d'una revisió integral del transport públic interurbà que vagi més enllà de l’increment de les expedicions.
Una millora insuficient
Des de la plataforma Mataró Mobilitat recorden que l’ús dels autobusos exprés entre Mataró i Barcelona ha anat augmentant any rere any a causa de la “nul·la fiabilitat de Rodalies i de l’escàs servei de Mataró Bus”. Tot i no solucionar el problema de fons, l’entitat reconeix que les noves expedicions han permès que durant la franja horària més utilitzada, “tothom pugui pujar a l’autobús”, però adverteixen que amb una demanda que segueix a l’alça, la situació continua sent “inassumible”.
Una nova línia
Per aquest motiu, creuen que la solució a curt termini és la creació d’una nova línia que cobreixi els barris de la zona est de la ciutat (Cirera, Molins, Rocafonda i el Palau-Escorxador) amb Barcelona. També reclamen que hi hagi més freqüències durant el cap de setmana i que es millori el Mataró Bus, amb almenys un bus cada 10 minuts a les rutes més importants.
| Compartir









