
El Consell Comarcal trasllada als alcaldes els primers resultats obtinguts amb el Govern català després de recopilar les peticions dels ajuntaments
El Consell Comarcal trasllada als alcaldes els primers resultats obtinguts amb el Govern català després de recopilar les peticions dels ajuntaments
per Lluís Martínez| Compartir
El Consell Comarcal ha presentat a la Generalitat el llistat de demandes per pal·liar el dèficit de la xarxa d’autobusos interurbana del Maresme. Ho ha fet després d’elaborar un document exhaustiu que recull les principals peticions dels ajuntaments. Més connexions directes amb Barcelona i amb els hospitals de referència; més freqüència de pas per donar resposta a l’alta demanda; i noves línies per enllaçar, per exemple, els municipis de muntanya amb les estacions de Rodalies de l'R1; són les propostes clau per a una millora integral del servei.
El govern comarcal ha volgut compartir amb els alcaldes els primers resultats de la trobada amb el Govern català i que, de moment, més enllà de bones intencions, no s’ha aportat cap concreció.
Rafa Navarro, president del Consell Comarcal del Maresme: La intenció de la Secretaria de la Generalitat és la d’intentar posar solució el més aviat possible. La prioritat número 1 és que la gent no quedi a baix quan espera un autobús pel que fa al transport públic per carretera.

Aquest però, no és l’únic front obert de la comarca en matèria de mobilitat. La transformació de la carretera N-II en un via urbana on circulin menys cotxes, continua a la taula de la Generalitat, juntament amb els nous accessos de l’autopista. Un projecte que contemplava la millora de dos enllaços existents i la construcció de sis de nous, que ara ha perdut un d’ells per l’oposició frontal d’una part del territori.
Rafa Navarro, president del Consell Comarcal del Maresme: Hi ha una sortida que decau, que és la de Sant Pol de Mar, que també afectava Sant Iscle i Sant Cebrià. Aquest enllaç no es farà. Pel que fa a la resta, els projectes del Baix Maresme estan molt més madurs, tant a nivell de pacificació com a nivell de sortides. Els projectes del Maresme Nord, en canvi, encara estan en una fase de desenvolupament. Per tant, anem amb velocitats diferents en funció de la zona.
L’altra eterna demanda és la necessitat imperiosa d’actuar a la línia de Rodalies. Segons Navarro, el mateix Govern català admet la gravetat de la situació, qualificant-la “d’indigna”.
| Compartir










