Renfe comença a posar fil a l’agulla per acabar amb les imatges de passatgers viatjant anxovats a la línia R1 que passa pel Maresme, sobretot, en hores punta. Des d’aquest dilluns, la companyia ha posat en circulació nous trens del model Civia els quals estan formats per 5 cotxes de composició doble. Això vol dir que els vehicles passen a ser més llargs. Els recents incorporats mesuren 200 metres mentre que els que hi havia fins ara en feien 160. A la pràctica, aquesta ampliació augmenta la capacitat dels combois un 20%. De fet, segons Renfe, 10 d’aquests cotxes poden arribar a transportar prop de 2.000 persones.
Aquests nous trens han pogut incorporar-se a la xarxa ferroviària un cop s’han enllestit les obres d’eixamplament de les andanes de l’estació d’Arc de Triomf, a Barcelona. Uns treballs que han tingut un cost de 2,9 milions d’euros i que la companyia afirma que permetran “millorar el conjunt del servei de Rodalies”.
De moment, els trens més llargs es podran veure en el traçat que connecta l’Hospitalet amb Mataró i Arenys de Mar. Està previst que més endavant, s’incorporin aquests vehicles fins a Maçanet Massanes.
Aquesta és una primera passa en la transformació que ha de viure Rodalies tenint en compte que, en un horitzó no molt llunyà, s’ha de començar a treballar en el traspàs del servei a la Generalitat. Tal com es va detallar el passat mes de juliol, el calendari fixat estableix que la primera línia que canviarà de titularitat serà l’R1, un procés que ha d’arrancar aquest proper mes de gener.