logo
profile

politica Mataró

Xesco Gomar: "Els canvis a la línia 5 tindran un període de prova"

El regidor de Mobilitat assegura que a la Plaça de les Tereses cada cop han de tenir més protagonisme les persones que els vehicles

per Clara Sánchez | Compartir


Els canvis de la línia 5 del Mataró Bus passaran un període de proves i responen a l’objectiu de connectar més ràpidament l’Hospital i l’estació de tren i alliberar el centre de busos. Així respon el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Mataró, Xesco Gomar, al rebuig dels veïns als canvis en aquest recorregut, que preveu eliminar les parades dels carrers Lepant i Isern i a la Plaça de les Tereses. De tota manera, el regidor de Mobilitat apunta que cal començar a canviar la manera de veure el centre i la Plaça de les Tereses, perquè l’objectiu és que sigui més per a les persones que per als vehicles.

 

Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: Quan sigui adjudicat el nou contracte i es posi en marxa farem un període de prova i anàlisi. Es posa en marxa per garantir una connexió més ràpida entre l’estació de tren i l’Hospital de Mataró, una demanda que havíem tingut històricament. La segona, no la podem obviar, ve dels veïns del centre, que han posat sobre la taula sistemàticament, la necessitat de baixar la densitat i la quantitat d’autobusos que passen per la Plaça de les Tereses. Hem de continuar treballant amb el Departament de Territori de la Generalitat, amb qui ja hem tingut moltes converses , per tal que la densitat i la quantitat d’autobusos  que passen per aquesta zona vagi minvant. I que comencem a veure la plaça de les Tereses com un espai on les persones siguin més protagonistes que els vehicles.

 

El Mataró Bus, un dels serveis municipals més ben valorats pels ciutadans, preveu modificar el recorregut de dues línies l’any que ve.  Uns canvis que s’han inclòs en el nou contracte que l’Ajuntament té en licitació per trobar el nou operador que se’n vulgui fer càrrec els pròxims 5 anys. Una de les línies que es veurà afectada és la 5, el bus que connecta l’Hospital i Rodalies, que ja no passarà pel centre i, per tant, tampoc per la plaça de Les Tereses. Un primer pas per descongestionar aquest punt neuràlgic de la ciutat i aconseguir que es redueixi el nombre d’autobusos que hi circulen. D’aquesta manera, el recorregut, en lloc d’entrar pel carrer Lepanto, es dirigirà per l’N-II fins a la nova rotonda del Cargol, per a fer un canvi de sentit, arribar a la ronda Barceló i continuar recte fins a la plaça Granollers, a través de la ronda de la República. 

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.