logo
profile

societat Mataró

Adif i Renfe inverteixen més de 15 milions d’euros en millores de la R1 al seu pas pel Maresme durant el 2024

Entre les actuacions més destacades hi ha la instal·lació de nous tancaments a les vies, la remodelació de l’estació de Tordera o d’Ocata i la millora dels sistemes d’informació

per Laia Sanmiquel| Compartir


La construcció de la nova estació de Mataró se sumarà a les millores que tant Adif com Renfe han fet a la línia R1 al seu pas pel Maresme al llarg del 2024.

Pel que fa a l’empresa responsable de la infraestructura, Adif, durant l’any passat va anunciar una inversió de 6 milions d’euros per instal·lar 10km de nous tancaments a les vies per on circulen tant l’R1 com la RG1 a l’altura els municipis de Montgat, el Masnou i Premià de Mar. L’objectiu és millorar la seguretat i evitar les intrusions.

 

tancaments
Un dels tancaments instal·lats per millorar la seguretat

 

A banda, Adif també ha obert la licitació per remodelar i millorar l’estació de Tordera. En aquest cas, es volen resoldre les actuals disfuncions en la gestió del trànsit detectades en aquesta infraestructura. Entre les actuacions previstes hi ha la construcció d’una nova via amb la seva respectiva andana; la millora de l’edifici de viatgers, accessos, aparcament i tancaments; i l’anàlisi per projectar un encreuament entre andanes a diferent nivell i complir amb l’accessibilitat requerida.

 

Adif invertirà en la remodelació de l'estació de Tordera
Adif invertirà en la remodelació de l'estació de Tordera / Adif

 

Respecte a Renfe, l’any 2024 s’ha apostat per invertir en la millora de diferents estacions de la línia que passa pel Maresme. Les actuacions més significatives són les següents:

 

  • Mig milió d’euros per instal·lar nous ascensors a l’estació de Vilassar de Mar.

 

Renfe ha invertit en els ascensors de l'estació de Vilassar de Mar

Renfe ha invertit en els ascensors de l'estació de Vilassar de Mar / Renfe

 

 

Els trens Civia han entrat en circul·lació per la línia R1.
Els trens Civia han entrat en circul·lació per la línia R1. / Renfe
 
  • 7.250.000 euros per la millora dels sistemes d’informació a estacions de Rodalies d’arreu de Catalunya. En el cas del Maresme, les beneficiades són la d’Arenys de Mar, Calella i Mataró.
  • 1,6 milions euros per rehabilitar les marquesines de les estacions de Sant Andreu de Llavaneres, Premià de Mar i Badalona.

 

Les marquesines de Premià de Mar i Sant Andreu de Llavaneres s'han rehabilitat aquest 2024
Les marquesines de Premià de Mar i Sant Andreu de Llavaneres s'han rehabilitat aquest 2024 / Renfe

 

  • Més de 5,6 milions d’euros per adequar l’estació d’Ocata i fer-la accessible.

 

L'estació Ocata ha tornat a prestar servei als viatgers després d'haver estat remodelada.
L'estació Ocata ha tornat a prestar servei als viatgers després d'haver estat remodelada. / Renfe
 
  • 250.000 euros per adequar la coberta de l’estació de Mataró.
  • 250.000 euros per millorar la il·luminació de l’estació d’Arenys de Mar.

 

Segons dades proporcionades per Renfe, la línia R1 ha acumulat al voltant de 100.000 viatgers en dies feiners durant el 2024.

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.