logo
profile

societat Mataró

La Generalitat atribueix les suspensions d’expedicions dels autobusos exprés a incidències puntuals

Des de Territori detallen que s’ha unit l’acumulació d’avaries a la flota d’autobusos amb un augment d’usuaris derivat de les incidències a Rodalies.

per Laia Sanmiquel| Compartir


Les 40 anul·lacions d’expedicions de les línies d’autobusos 11.1 i 11.2 de les darreres dues setmanes haurien estat causades per la concatenació de dues circumstàncies puntuals. Segons Oriol Martori, director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, en aquest període, Moventis va experimentar diversos problemes mecànics a la seva flota provocant una disminució en el nombre de vehicles disponibles. A això se li va sumar el robatori de cables de coure a la xarxa de Rodalies del passat 12 de maig. Una incidència davant la qual moltes persones van optar per desplaçar-se en autobús com a mitjà de transport alternatiu. En algunes de les línies que opera Moventis, s’ha arribat a registrar un augment d’usuaris d’entre un 15 i un 25%.

 

Oriol Martori, director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat: No és un dels operadors que normalment té problemes en aquest sentit. Tot i això, demanem disculpes als usuaris perquè sempre busquem que hi hagi el 100% de l’oferta en servei. Estem operant al 100% de la nostra capacitat i això comporta tensions al sistema. Som conscients que en aquest àmbit hem d’aplicar mesures per intentar encabir la demanda que se’ns està generant.

 

15 dies després, tal com detalla Oriol Martori, les línies exprés que connecten Mataró i Barcelona han recuperat el seu servei habitual. Malgrat això, i per tal de garantir que no es torni a produir una situació com la viscuda, des del departament s’estan aplicant un seguit de mesures. Una d’elles però, no és la compra d’autobusos nous ja que, tal com detallen, el període d’entrega d’aquests vehicles oscil·la entre l’any i mig i els dos anys.

 

Oriol Martori, director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat: Estem fent una vigilància activa a l’operador perquè ens aporti en tot moment si es compleix el 100% de les operacions. Això per un costat. Per altre costat, el fet que seguim tenint entre un 15 i un 25% d’increment d’usuaris en alguns exprés com a conseqüència dels problemes de Rodalies. Estem intentant reforçar algunes d’aquestes expedicions. El problema que estem tenint és que hi ha operadors que moltes vegades no disposen de material mòbil ni conductors suficients per operar aquests serveis.

 

Pel que fa a les peticions dels conductors d’autobusos, Martori reconeix que els professionals al final, el que volen, és prestar el millor servei possible. És per això que s’han reunit diverses vegades amb els sindicats i que continuaran fent-ho si cal.

 

Oriol Martori, director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat: Als treballadors el que els hi diem és que sabem que estan implicats i preocupats per aquests temes. Els escoltarem. Tindrem una escolta activa amb ells i intentarem mediar amb les seves preocupacions que són prestar el servei de la millor manera possible.  

 

La concessió de la Generalitat amb l’empresa Moventis finalitza el 2028. Serà llavors quan es pactaran les noves prestacions que haurà d’oferir l’operador que vulgui encarregar-se de prestar el servei en els propers anys.

 

▶️ Recupera la notícia en vídeo, aquí

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.