
Yolanda Díaz presenta a Mataró la Xarxa de Dones per l’Economia Social
Yolanda Díaz presenta a Mataró la Xarxa de Dones per l’Economia Social
La vicepresidenta segona del govern espanyol ha donat a conèixer al TecnoCampus la iniciativa, un nou espai de cooperació impulsat per fomentar la igualtat
La vicepresidenta segona del govern espanyol ha donat a conèixer al TecnoCampus la iniciativa, un nou espai de cooperació impulsat per fomentar la igualtat
El govern espanyol ha presentat aquest dilluns al Tecnocampus la Xarxa de Dones per l’Economia social, una iniciativa que té com a objectiu fomentar un espai de cooperació, intercanvi d’experiències i aprenentatge per acabar amb les desigualtats laborals entre homes i dones. La presentació, a càrrec de la ministra de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz, s’ha fet a Mataró, capital espanyola de l’economia social i solidària al llarg de tot aquest any.
Yolanda Díaz, ministra de Treball i Economia Social: i vicepresidenta segona del govern espanyol: Avui donem un pas més a Mataró, on hem de llegir un manifest i definir un mandat clar: aconseguir que hi hagi una igualtat real entre homes i dones. A Espanya, ara tenim un rècord d’ocupació: la meitat de les persones ocupades són dones. Aquesta xifra encara és millor en l’àmbit de l’economia social, ja que el 48% de les persones que hi treballen són dones. Aquí, la bretxa salarial entre homes i dones és tan sols del 3%, però encara falta molt per fer.

A banda de comptar amb la vicepresidenta segona del govern, l’acte també ha tingut la presència de la ministra d’Igualtat, Ana Redondo; la secretària d’Estat d’Economia Social, Amparo Merino; la consellera d’Igualtat, Eva Menor, i el secretari general de Treball, Paco Flores. L’encarregat de rebre’ls ha estat l’alcalde de Mataró, David Bote, qui ha destacat la importància de la nova xarxa i el paper de la ciutat per fomentar l’economia social.
David Bote, alcalde de Mataró: Hi ha dos aspectes molt importants a destacar del dia d’avui. En primer lloc, el que es veu amb aquesta xarxa, que és el paper de les dones, el seu esperit emprenedor, el seu lideratge i la seva aportació imprescindible al bon funcionament i desenvolupament de la nostra ciutat. Però no hem d’oblidar que som ciutat de congressos. Aquesta trobada permet posar en valor el paper del TecnoCampus, la seva capacitat per atraure talent i generar aquest esperit innovador també amb veu femenina

Durant la presentació, s’ha llegit un manifest i s’ha escoltat diverses dones que formen part d’aquesta nova xarxa, que, en castellà s'anomena Red de Mujeres por la Economía Social i que ha estat creada per fomentar la igualtat real entre homes i dones.
Sigues el primer a assabentar-te d’allò que passa a Mataró
- Rep les notícies destacades al teu mòbil pitjant aquest enllaç
- Fes clic a seguir i activa la campaneta per rebre les notificacions




