logo
<p class="MsoNormal">Yolanda Díaz presenta a Mataró la Xarxa de Dones per l’Economia Social<span style="font-family:&quot;Arial&quot;,sans-serif;font-size:18.0pt;"><span style="line-height:107%;mso-ansi-language:CA;mso-ascii-theme-font:minor-bidi;mso-bidi-theme-font:minor-bidi;mso-hansi-theme-font:minor-bidi;" lang="CA"><strong><o:p></o:p></strong></span></span></p>
SocietatMataró

Yolanda Díaz presenta a Mataró la Xarxa de Dones per l’Economia Social

La vicepresidenta segona del govern espanyol ha donat a conèixer al TecnoCampus la iniciativa, un nou espai de cooperació impulsat per fomentar la igualtat  

per Betty Doñate | Compartir

El govern espanyol ha presentat aquest dilluns al Tecnocampus la Xarxa de Dones per l’Economia social, una iniciativa que té com a objectiu fomentar un espai de cooperació, intercanvi d’experiències i aprenentatge per acabar amb les desigualtats laborals entre homes i dones. La presentació, a càrrec de la ministra de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz, s’ha fet a Mataró, capital espanyola de l’economia social i solidària al llarg de tot aquest any.  

 

Yolanda Díaz, ministra de Treball i Economia Social: i vicepresidenta segona del govern espanyol: Avui donem un pas més a Mataró, on hem de llegir un manifest i definir un mandat clar: aconseguir que hi hagi una igualtat real entre homes i dones. A Espanya, ara tenim un rècord d’ocupació: la meitat de les persones ocupades són dones. Aquesta xifra encara és millor en l’àmbit de l’economia social, ja que el 48% de les persones que hi treballen són dones. Aquí, la bretxa salarial entre homes i dones és tan sols del 3%, però encara falta molt per fer.

 

IMG_5609.jpeg
Un moment de la presentació de la Red de Mujeres por la Economía Social.

 

 

A banda de comptar amb la vicepresidenta segona del govern, l’acte també ha tingut la presència de la ministra d’Igualtat, Ana Redondo; la secretària d’Estat d’Economia Social, Amparo Merino; la consellera d’Igualtat, Eva Menor, i el secretari general de Treball, Paco Flores. L’encarregat de rebre’ls ha estat l’alcalde de Mataró, David Bote, qui ha destacat la importància de la nova xarxa i el paper de la ciutat per fomentar l’economia social.

 

David Bote, alcalde de Mataró: Hi ha dos aspectes molt importants a destacar del dia d’avui. En primer lloc, el que es veu amb aquesta xarxa, que és el paper de les dones, el seu esperit emprenedor, el seu lideratge i la seva aportació imprescindible al bon funcionament i desenvolupament de la nostra ciutat. Però no hem d’oblidar que som ciutat de congressos. Aquesta trobada permet posar en valor el paper del TecnoCampus, la seva capacitat per atraure talent i generar aquest esperit innovador també amb veu femenina

 

 

IMG_5608.jpeg
La trobada ha comptat amb el testimoni de diverses dones de la nova xarxa. 
 

 

Durant la presentació, s’ha llegit un manifest i s’ha escoltat diverses dones que formen part d’aquesta nova xarxa, que, en castellà s'anomena Red de Mujeres por la Economía Social i que ha estat creada per fomentar la igualtat real entre homes i dones.

 

 

Sigues el primer a assabentar-te d’allò que passa a Mataró

 

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil pitjant aquest enllaç
  • Fes clic a seguir i activa la campaneta per rebre les notificacions
| Compartir