logo
<p>Tanca El Fanalet</p>
SocietatMataró

Tanca El Fanalet

Un dels establiments més emblemàtics de la ciutat abaixa la persiana per jubilació 34 anys més tard d'obrir


La pizzeria El Fanalet tanca les portes aquest dissabte per jubilació. Després de 34 anys, en Lluís, el propietari d’aquest mític restaurant del centre històric de Mataró, ha decidit abaixar les persianes. Fa temps que la idea li rondava pel cap i fa unes setmanes va prendre la decisió en ferm. En aquestes 3 dècades d’història hi ha hagut moments per a tot.  Els hàbits canvien i trobar relleu en la restauració cada vegada costa més. Ara s’emporta el bon record del personal i la clientela de tots aquests anys.

 

Lluís Álvarez, administrador d’El Fanalet:  El client d’aquí sempre ha sigut fidel. La gent que ve dissabte a dos quarts de nou, ho fa moltes setmanes. En aquests 34 anys han passat per aquí moltes generacions: nuvis, casats, fills... Molts nanos ja tenen més de 30 anys i encara recorden com els donava llapis de colors per pintar. Tot això és molt bonic, hi ha molt de sentiment. He d’estar molt content amb tot el personal que he tingut, perquè són molt bona gent i gràcies a ells hem pogut tirar endavant. Sense gent no ho pots fer.

 

WhatsApp Image 2026-06-26 at 18.47.58 (2).jpeg
En Lluís ha regentat El Fanalet durant 34 anys

 

 

I la clientela ha respost. I és que ningú es vol perdre l’oportunitat d’acomiadar-se del Lluís, el local i el bon menjar. 
 

 

Mireia Mela, clienta: Vam saber que tancaven fa poc, vam preguntar quan i vam veure que havíem de córrer. Jo vinc des de ben petita i sempre demano la mateixa pizza. No me’n sé el nom, però és la que porta espaguetis.  
 

 

Ricard Ràmia, client: Sempre fa pena quan tanquen locals de tota la vida. Fins l’últim dia hem intentat donar suport al comerç local i als establiments que fan ciutat.
 

 

WhatsApp Image 2026-06-26 at 18.47.58 (1).jpeg
La clientela d'El Fanalet ha volgut aprofitar els últims dies

 

Joan Parera, client: Fa molts anys que venim i ho fem normalment els divendres. Hem anat venint amb els nets i la família. 
 

Carme León: Sempre agafem la mateixa taula i si algun dia en Lluís no ha recordat avisar-me que no obrien, m’ha trucat a casa per fer-m’ho saber. Ja li vaig dir, ara ens ha ‘fotut’! No sé què farem, però haurem de buscar un altre lloc, perquè jo el divendres no cuino!

 

 

Aquest dissabte faran l’últim servei i les abraçades i les converses es traslladaran a peu de carrer.

 

 

Lluís Álvarez, administrador d’El Fanalet:  De moment descansaré. Treballo des que tinc 14 anys, així que crec que ja em toca descansar una mica. No puc dir que ens trobarem una altra vegada a la pizzeria, però sé que ho farem pel carrer i ens preguntarem com estem, perquè hi ha molt d’afecte amb la clientela. I això s’agraeix molt.

 

 

 

 

| Compartir