Bis Lligonya, promotor de la televisió de proximitat dins i fora de Mataró
El fundador de TVM va ser un dels representants de la Federació Pro-Legalització de les Televisions Locals, que vetllava per la legalització de les emissions
Televisió de Mataró va ser la segona televisió local de Catalunya. La primera va ser la de Cardedeu. El fenomen de la televisió de proximitat es va iniciar a començaments dels anys 80. Les emissions de les televisions locals eren tolerades i es mantenien en un règim d'alegalitat. Tècnicament, no eren legals però tampoc il·legals, perquè no existia cap llei al respecte.
És per aquest motiu que es va crear la Federació Pro-Legalització de les Televisions Locals. En Bis Lligonya, fundador de TVM, era un dels representants de la Federació.
Avui, a la sèrie de reportatges "En fem 40", escoltem el testimoni de persones que van treballar colze a colze amb en Lligonya per legalitzar les televisions. Però també el testimoni de companys de la seva etapa sindical a Comissions Obreres.




