logo
<p>Unes 200 persones protesten per l'agressió homòfoba d'un menor a Mataró</p>
SocietatMataró

Unes 200 persones protesten per l'agressió homòfoba d'un menor a Mataró

Els manifestants s'han desplaçat des del punt de l'agressió, al barri de Vista Alegre, fins a l'Ajuntament tot reclamant justícia i més seguretat 

per Gemma Ponce TorresGemma Ponce Torres| Compartir

A l’escultura de la Dama del Llac, a la ronda de Sant Oleguer, hi oneja una bandera LGTBI amb un missatge reivindicatiu profund. Fa una setmana, molt a prop d’aquest punt, un jove de 16 anys va ser agredit per 10 persones al crit de «maricón de mierda». Múltiples contusions i una ferida oberta que aquest dissabte ha propiciat una protesta com a mostra de rebuig als fets. Hi han participat unes 200 persones. 

 

Aiker Acedo, participant en la manifestació: Ens tornen a deixar als marges i això ho veiem al carrer. Tot ho centro als discursos d'odi, des de les xarxes socials amb els discursos d'odi. No podem continuar així." 

 

Hoffmann, participant en la manifestació: Vinc de Torelló, d'Osona. El noi que van agredir és amic d'una amiga i hi volia ser. 

 

 

WhatsApp Image 2026-06-28 at 12.49.46.jpeg
A l'escultura de la Dama del llac, a tocar d'on va tenir lloc l'agressió, ara hi oneja una bandera del col·lectiu LGTBI
 

 

Clam per reclamar justícia i més seguretat 

 

Els manifestants han recorregut els carrers des del punt de l’agressió fins a l’Ajuntament demanant justícia per la víctima, així com reclamant més seguretat al conjunt de la ciutat. 

 

 

Verónica López, participant en la manifestació:  Tots tenim menors d'edat en època de sortir i no ho poden fer tranquil·lament, sigui on sigui, pels carrers de Mataró. Hem de fer alguna cosa.

Maria De Gea, part de l'organització en la manifestació: Reclamem que aquesta persona, que no ens interessa la seva ideologia, tingui justícia. Que no es torni a repetir i que hi hagi més seguretat, que tothom pugui tornar a casa tranquil·lament.

 

Per la seva banda, l'alcalde de Mataró, després de condemnar l'agressió la setmana passada, també ha pres part de la mobilització i ha insistit en el seguiment del cas. 

 

David Bote, alcalde de Mataró: Ho explicava a alguns veïns, l'activitat policial creix i des de la ciutat hem promogut lleis com la de la multireincidència. Nosaltres continuarem fent seguiment del cas perquè no quedi en l'oblit, s'identifiquin a les persones i paguin per l'agressió.

 

Els fets van passar en el marc de les festes del barri de Vista Alegre la nit del dissabte 20 al 21 de juny i des d’aleshores, el barri també ha fet més comunitat.

 

Antonio Castillo, president Associació Veïns de Vista Alegre: Estem disgustats. S'ha tacat una mica la imatge de les festes del barri de Vista Alegre, que cada any creixen més. Li hem dit al jove que ha de tornar a sortir al carrer més fort que mai i que, sobretot, no decaigui. 

 

La mobilització s’ha tancat davant l’Ajuntament amb la lectura d’un manifest i un minut d’aplaudiments en suport al jove agredit i la família. 

 

Fades cancel·la l'actuació al Masnou

 

La de Vista Alegre es tracta d'una agressió, en aquest cas física, que hi ha hagut a la comarca, però no l'única. En aquesta línia, el grup Fades va denunciar la setmana passada una nova agressió homòfoba al Maresme després del concert de Vilassar de Mar. El mateix grup també havia sigut víctima d'insults LGTB-fòbics a Vilassar de Dalt, en el marc de la Festa Major del municipi a finals d'abril. Aquest diumenge estava previst que actuessin a la Nit de l'Orgull del Masnou, però en una publicació a les xarxes socials, l'Ajuntament del municipi ha informat que el grup ha cancel·lat l'actuació al·legant motius personals

 

 

Sigues el primer a assabentar-te d’allò que passa a Mataró

 

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil pitjant aquest enllaç
  • Fes clic a seguir i activa la campaneta per rebre les notificacions

 

| Compartir

Contingut relacionat