L’odissea matinal diària per pujar i seure als autobusos que van a Barcelona
L’odissea matinal diària per pujar i seure als autobusos que van a Barcelona
La majoria dels busos de la plaça de les Tereses surten plens a primera hora, fet que obliga els viatgers de les següents parades a anar drets o esperar el pròxim trajecte
La majoria dels busos de la plaça de les Tereses surten plens a primera hora, fet que obliga els viatgers de les següents parades a anar drets o esperar el pròxim trajecte
per Clara Sánchez| Compartir
Mataró, 7 del matí d’un dia qualsevol. Per als milers de mataronins que cada dia es desplacen a Barcelona per motius laborals o d’estudis, l’hora punta no comença amb el trànsit de l’autopista, sinó molt abans. A la cua de la parada de l’autobús. Les línies e11.1 i e11.2, que connecten la capital del Maresme amb la capital catalana, s’han convertit en un autèntic camp de batalla per aconseguir un seient, o si més no, poder pujar al bus. I és que a la primera parada, la de la plaça de les Tereses, tot i les llargues cues de primera hora, gairebé tothom pot entrar a l’autobús, però dels 7 vehicles que han passat de les 7 a les 8 del matí, com a mínim els cinc primers, han quedat ben plens.

Això provoca que a les següents parades els passatgers ja no trobin lloc o acabin drets o per terra. Alguns dels usuaris, tot i tenir parades més properes a casa, opten per agafar l’autobús des de la primera.
Vinc a primera hora i si no puc agafar el de i 5 perquè hi ha com avui, agafo el següent perquè sinó no seus i és la primera parada. M’agafa més a prop de la Policia, però pràcticament va ple. Quan et quedes fora normalment és a la Laia l’Arquera o l’anterior.
A l’última tothom es queda dret, sempre, encara que hagin augmentat aquesta setmana passada, tothom es queda dret.
Molt millorable, sí. Si hi ha una demanda històrica que hi hagi més busos, de millor qualitat… ja no és només que n’hi hagi més sinó que alguns que ens envien sembla que siguin del segle passat. Hi ha molt a millorar i no entenc per què després de tants i tants anys com no hi ha hagut una millora al respecte. És bastant habitual decidir si esculls el següent i arribes tard o et quedes dret en condicions… et quedes dreta i anxovada.
Jo de fet ho he notat pitjor. Als últims busos que he agafat hi havia molta gent dempeus. Aquí no perquè és la primera parada, però a la resta molta cua i molta gent dempeus. A Barcelona sí que molta cua per tornar i molta gent dreta.
Va fatal a aquestes hores, va súper ple i molta gent ha d’anar dempeus. Fa molts anys que va així, ja és hora que facin alguna cosa. Jo l’hauria d’agafar allà dalt, però vinc aquí per no quedar-me dempeus.
Res, en general es nota poquíssim perquè hi ha moltíssima gent que des que la Renfe ha deixat de ser gratuïta agafa el servei de bus, cada cop hi ha més gent que treballa a Barcelona o que han deixat de teletreballar i torna a la presencialitat o sigui que els canvis no s’han notat. En aquesta parada hi ha molta més gent que hi ve ara perquè si no a les últimes parades no podien pujar.
Tot i que aquesta setmana passada es va incrementar el nombre de trajectes amb cinc noves sortides des de la capital del Maresme, per ara els usuaris no detecten que s’hagi alleugerit la saturació del servei.
Tot plegat es deu a un increment molt important de la demanda del servei. Si l’any passat les línies e11.1 i e11.2 van registrar 2 milions de viatgers, és a dir, un 17% més que el 2023; des d’aquest mes de gener i fins al setembre, ja han transportat més d’1,6 milions de persones, un 11,5% més que el mateix període del 2024.
| Compartir




