logo
<p>Incertesa entre autònoms i empreses sobre el Verifactu en una xerrada organitzada per Gestoria Luis</p>
Economia Mataró

Incertesa entre autònoms i empreses sobre el Verifactu en una xerrada organitzada per Gestoria Luis

L’auditori del TecnoCampus s’omple de professionals que expressen dubtes sobre l’obligatorietat i l’adaptació tecnològica del nou model de facturació

per Betty Doñate| Compartir


L'Auditori del Tecnocampus ha acollit una conferència sobre el Verifactu amb experts en fiscalitat i informàtica. La Gestoria Luis havia organitzat la xerrada abans de saber-se que s'ha ajornat un any l’entrada en vigor del nou sistema de facturació. 

 

Josep Lluís Luis, director de la Gestoria Luis  Nosaltres el que fem és acompanyar aquest procés. Hem tingut aquí una persona especialista en software que ajuda les empreses. La nostra part ens queda més la part legal, la part tècnica des del punt de vista de la normativa. Nosaltres som els que fem les declaracions, som els que fem l'assessorament fiscal i també aquesta normativa té molt d'aquest component. És molt important perquè la norma s'ha dit aquí no és d'aquest any ni de l'any passat. El reglament de facturació és del 2012, per tant és una norma que tenim en vigor des del 2012 que coneixem però que s'ha pogut aplicar d'una forma més laxa al llarg d'aquests anys. Ara amb la nova normativa aquesta norma és fonamental conèixer la bé de dalt a baix.

 

La conferència, que ha omplert l’Auditori de petits empresaris i autònoms, ha deixat clar el desconeixement general que hi ha al voltant del Verifactu

 

Joan Pere Rodríguez, inspector d'Hisenda El perfil del control també hi és, evidentment, el reglament del Verifactu té una finalitat de control dels registres per a la facturació. Si tu optes per remetre immediatament aquests registres de facturació estan a l'agència tributària, però també té la part bona, la part bona de tenir aquesta informació, donem serveis assistencials; diguis fer els llibres registres, fer les declaracions tributàries… Jo crec que al final és acostumar-se i realment jo crec que sempre és millorar.

 

Molts dels assistents han aprofitat el torn de preguntes per plantejar com actualitzar el software de facturació que utilitzen ja per facturar o fins i tot per saber si estan obligats o no a tenir-lo.

 

Roger Dobaño, fundador i CEO de l'empresa informàtica Quipu La qüestió és que això, que quan comencem a fer servir un software ens assegurem que està adaptat i que d'alguna manera s'adapta a les meves necessitats i aquí és deixar-se aportar una miqueta. Avui en dia els software van des de pocs euros al mes, des de deu euros al mes o menys algun, si que és cert que hi ha gent que també ha tret un facturador, una mica per davant d'aquest argument dir que sempre tens el gratuït. I d'alguna manera també tota aquesta llei persegueix diverses coses.
Una és el supòsit que la digitalització ajuda els negocis a ser més eficients i que per tant d'alguna manera bueno, inverteixes per una banda però també guanyo altra eficiència.

 

Amb l’ajornament del Verifactu d’un any, empreses i autònoms tenen ara més marge per adaptar-se al nou sistema de facturació que vol digitalitzar i unificar els processos per reforçar el control tributari. Tot i això, els experts alerten que la implantació requerirà temps, formació i actualització tecnològica, de manera que recomanen iniciar el procés com més aviat millor per evitar contratemps quan la normativa entri finalment en vigor.

| Compartir

Contingut relacionat
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d'acord amb la nostra política de cookies.