
Hisenda ajorna un any l’entrada en vigor del Verifactu
Hisenda ajorna un any l’entrada en vigor del Verifactu
La majoria de les petites empreses que havien de començar a facturar amb aquest nou sistema informàtic a partir del gener encara no hi estan preparades
La majoria de les petites empreses que havien de començar a facturar amb aquest nou sistema informàtic a partir del gener encara no hi estan preparades
per Betty Doñate | Compartir
El govern espanyol ha ajornat fins al 2027 el Verifactu, l’eina per revisar a temps real la facturació de petites empreses i autònoms. El Verifactu havia de ser obligatori a partir de l’1 de gener per als empresaris i a partir de l’1 de juliol, per als treballadors per compte propi. Però el Ministeri d’Hisenda ha decidit ajornar un any la seva entrada en vigor després que patronals i autònoms s’hagin queixat de problemes tècnics i econòmics per adaptar-s’hi.
Tamara, restaurant Try it: Realment el nostre sistema de tpv ens ha facilitat la base informàtica per adaptar-nos a la nova normativa. Però ens falta molta informació, perquè hi ha moltes llacunes.
Mònica Gregori, presidenta de PIMEC Comerç: Vam fer una enquesta des de l’Observatori de les Pimes que vam respondre 350 comerços de proximitat de tot tipus. I ens vam quedar aturats en veure que al setembre el 76% encara no estaven adaptades i que només 14% estaven en vies d’adaptació. Estem d’acord en anar en aquesta línia, perquè és un bé per a tothom, però no va a la velocitat que ens agradaria.
Segons el govern de Pedro Sánchez, l’objectiu del Verifactu és millorar la transparència fiscal i reduir el frau. Per això, vol que cada factura emesa es registri amb un codi QR i que s’enviï a Hisenda al moment. L’obligació de facturar així només afectarà els que ja cobren els seus clients amb un programari informàtic. Però alguns d’ells hi hauran de fer una gran inversió.
Bernat, ferreteria Colomer: Depèn del programa i del software que tinguis, però la inversió pot anar des dels 1.500 als 8.000 euros. Potser més i tot, perquè depèn de la infraestructura que tinguis a la botiga. Però per a un petit comerç pot costar això.
Anna de Quirós, presidenta de Negoci Empresa Mataró (NEM): Ens està costant molt que la gent es posi al dia. Des de NEM ja portem més d’un any donat informació, fent cursos i xerrades. Nosaltres informem molt i donem facilitats. Estem esperant que l’administració dona alguna ajuda per adreçar els nostres associats i ajudar-los a demanar aquesta subvenció.
Amb el Verifactu es genera un registre de facturació que no es pot canviar ni esborrar i que és totalment accessible per a l’Agència Tributària. Alguns dels afectats hi veuen, a banda de dificultats tècniques i econòmiques, una intenció de control.
Rafa, Frankfurt de la Plaça Santa Anna: És una mena més de control per tenir tots els comptes més centralitzats i controlats els autònoms perquè no puguin fer cap tipus de trampa. Tot en temps real. En el moment que venguis un entrepà Hisenda ho sabrà.
El nou sistema de facturació serà obligatori a tot l’Estat, amb l’excepció del País Basc i Navarra. També en quedaran exclosos aquells que facturin manualment, tot i que en aquest cas hauran de conservar totes les factures emeses.
| Compartir




