
Els Capgrossos coronen Burriac i s’embutxaquen una nova fita
Els Capgrossos coronen Burriac i s’embutxaquen una nova fita
La colla ha aixecat un 4d7, un 3d7, un 5d6 i diversos pilars en una diada històrica emmarcada en el trentè aniversari
La colla ha aixecat un 4d7, un 3d7, un 5d6 i diversos pilars en una diada històrica emmarcada en el trentè aniversari
Els Capgrossos han començat el mes de maig tocant el cel des de Burriac. La colla afegeix així una nova plaça a la llista en plena celebració dels seus trenta anys. Però aquesta vegada no han conquerit una plaça qualsevol, sinó un dels escenaris més especials on mai han aixecat castells. I això que ens tenen acostumats a indrets insòlits, com l’Índia o Regent Street, a Londres. Aquest 1 de maig passarà a la història com el dia que els Capgrossos van coronar el cim més emblemàtic de la comarca. El vent i el desnivell del terreny no han impedit que anotessin un 4d7, un 3d7, un 5d6 i quatre pilars de 4 amb senyeres i ‘Els Segadors’ de fons. Un espectacle que ha deixat imatges per emmarcar.
Sergi Montero, president dels Capgrossos: És un lloc molt significatiu pels Capgrossos, per la ciutat i per la comarca. Tenim el Maresme als peus i estem molt contents de tenir una foto de la colla fent castells a Burriac.
La diada estava impulsada per l’Ajuntament de Cabrera de Mar per expressar el seu compromís amb la cultura catalana.
Òscar Fernández, alcalde de Cabrera de Mar: L’experiència ha estat enormement emocionant. El castell de Burriac, per als cabrerencs i cabrerenques representa un espai segur, molt nostre i de sentiment. Fer castells en aquest símbol amb aquests ambaixadors tan importants de la cultura catalana que són els Capgrossos de Mataró, és summament impressionant i emocionant.
L’alcalde de Cabrera de Mar no ha estat l’únic que ha pujat a Burriac per viure aquest moment històric. També hi era el de Mataró, David Bote.
David Bote, alcalde de Mataró: La nostra cultura arriba a tot el Maresme a través dels Capgrossos, que tenen molta gent de Mataró, però també de la comarca. Aquest espai és un punt de referència per als mataronins, també, i s’ha convertit avui en un espai de germanor i de trobada. Aquesta és la filosofia: sempre que som capaços de fer coses plegats, arribem més lluny.
Els Capgrossos han rematat aquest divendres festiu amb una actuació a la Festa Major dels Sants Màrtirs de Vilassar de Dalt, on han descarregat un 5d7, un 4d7a, un 3d7 i quatre pilars de 4.
Contingut relacionat





