logo
<p>S’esfondra l’antiga rectoria d’Arenys de Mar sense ferits&nbsp;</p>
SuccessosArenys de Mar

S’esfondra l’antiga rectoria d’Arenys de Mar sense ferits 

Hi ha 19 veïns desallotjats preventivament per la possible caiguda total de la façana i perquè els bombers estudien possibles afectacions a les cases del costat. Els primers veïns trigaran, com a mínim dos dies més, a tornar a casa

per Judit Peñaranda| Compartir

L’antiga rectoria d’Arenys de Mar s’ha esfondrat aquest diumenge a la tarda. Es tracta d’un edifici de quatre plantes situat al carrer de l’Església, just al centre del municipi. L’accident no ha deixat ferits. No hi havia ningú dins l’habitatge quan la casa ha cedit.

 

Preventivament, però, s’han desallotjat 19 veïns per les possibles afectacions a les cases del costat que investiguen els Bombers.  En aquests moments l’Ajuntament i equips tècnics s’han reunit per decidir quina acció emprendre amb la façana de l’edifici que ha quedat dreta i amb risc d’esfondrament. S’ha de decidir si s’apuntala o se n’estudia l’enderrocament. I és que l’edifici està inscrit com a Bé Cultural d’Interés Local i forma part de l’Inventari Arquitectònic del Patrimoni de Catalunya.

 

 

Estanis Fors, alcalde d’Arenys de Mar: Hi ha dos habitatges que s'havien ajuntat amb un i que feia tres mesos que feien obres. Sembla que la runa per no fer la pols s'ha mullat, potser aquesta aigua amb la runa hauria fet l’esfondrament, tot i que encara no és definitiu. Els problemes que tenim, que és un carrer molt estret, amb una façana de 10 metres i, per tant, aquesta façana que està molt inestable, si caigués cap endavant, podria arribar a afectar no tan sols les tres cases de davant, sinó fins a 20 metres. És per això que hem desallotjat 19 famílies.

 

 

 

 

 

Una quinzena de veïns fora de casa

 

Els 19 veïns desallotjats per precaució després de l’esfondrament de l’antiga rectoria d’Arenys de Mar, encara no poden tornar a casa seva. L’evolució dels treballs marcarà el retorn progressiu dels veïns. Segons les estimacions, demà passat podrien retornar-hi els primers i, a finals de setmana, la resta.  Alguns han passat la nit en un hotel d’Arenys i d’altres s’han allotjat a casa d’amics i familiars.

 

 

 

L’episodi va fer desplaçar 11 dotacions de Bombers amb el Grup d’Estructures Col·lapsades i l’equip de drons.

 

[Seguirà ampliació]

 

 

Sigues el primer a assabentar-te d’allò que passa a Mataró

 

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil pitjant aquest enllaç
  • Fes clic a seguir i activa la campaneta per rebre les notificacions
| Compartir