Mataró ha estat l’escenari d’una original gimcana matemàtica que ha servit per posar en pràctica conceptes de mesura i orientació. L’activitat forma part del projecte educatiu “Maquetem Mataró” i ha comptat amb la participació d’alumnes de cinc escoles de la ciutat, que han recorregut diversos punts emblemàtics resolent proves relacionades amb les matemàtiques.
Roser Garcia, coordinadora del projecte Maquetem Mataró: El nostre repte següent seria que hi participessin escoles de primària d’alguna manera. Ja hi tenim visites de les escoles de primària a l’exposició, els hi donem dossier i algunes activitats orientatives per on poden treballar matemàtiques amb la maqueta, però ens agradaria tenir un vincle més formal.
Organitzats en grups, els participants han utilitzat l’aplicació Telegram per comunicar-se amb els mestres, que els guiaven en temps real cap a les següents proves. La gimcana ha durat tota la jornada i ha combinat el treball en equip, la tecnologia i l’aprenentatge pràctic per fomentar l’interès per les matemàtiques d’una manera dinàmica i divertida.
Guillem Álvarez, alumne de 2n ESO de l’escola Damià Campeny: Els mestres ens han dit que sobretot intentem pensar en altres temes que hem fet en Pitàgores, tales o problemes que ens han proposat ells i que ho intentem fer amb la màxima il·lusió.
Vinculada al projecte “Maquetem Mataró”, l’activitat ha estat una manera lúdica i col·laborativa de concloure la jornada, promovent el coneixement de la ciutat alhora que es reforçaven competències educatives.
Ester Floris, professora de l’escola Damià Campeny: Ells sabien que treballaven amb altres centres, però no ho veien. Llavors hi havia aquesta necessitat que es trobessin i també per acabar de donar sentit en què havíem estat treballant. Fem un plànol de Mataró, trepitges Mataró i et mous per aquests carrers que has estat dibuixant i maquetant.
En aquesta nova edició del Maquetem Mataró hi ha participat 400 alumnes de l'Àngela Bransuela, el Mar Mediterrània, el Thos i Codina, el Cinc Sènies i el Damià Campeny. Tots ells s'han trobat per cloure la jornada al Foment mataroní on han posat en comú la seva experiència matemàtica.