Amb el contracte extint des de fa quatre mesos, l'empresa concessionària del Mataró Bus no està d'acord amb el pagament que l'Ajuntament de Mataró li ha ofert per donar continuïtat al servei de transport urbà. Mentre es redacta el nou plec de clàusules i s'obre el concurs per adjudicar la prestació a una nova empresa, la companyia Avanza Movilidad Integral, facturarà mensualment el cost que li suposa posar en marxa tota la xarxa d’autobusos.
Una quantitat que s'ha demostrat que està per sota del que cobrava abans. Per aquest motiu, la concessionària havia demanat poder percebre els mateixos diners que ingressava mentre el contracte estava vigent. Una petició que l’Ajuntament ha desestimat.
Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: Entenem la seva demanda, nosaltres el que podem o no fer és el que ens marca el nostre gabinet jurídic, que ens diu que aquesta ha de ser la forma de pagament legal fins que no hi hagi un nou contracte. D’altra banda, aquest procés ens ajudarà a veure els costos reals mensualment i una amenaça es converteix en una oportunitat.
L'últim contracte del Mataró Bus data de 2009 i tot i que inicialment era per a cinc anys, al final ha durat un total de 15 anys. El govern municipal ha anunciat que aviat farà una primera proposta als grups municipals per acordar les condicions del futur contracte del bus. Un servei essencial a la ciutat que s'ha convertit en un dels més ben valorats pels usuaris.