Des de fa 5 anys, l’Escola Maristes Valldemia treballa la percussió corporal amb els seus alumnes de 6è de primària. Ho fan una vegada per setmana, a l’assignatura de música. El resultat acaba sent una mostra que es duu a terme el 22 de novembre, coincidint amb el Dia de Santa Cecília -patrona de la música. Una activitat que es desenvolupa sota l’atenta mirada dels altres estudiants del centre i, arribada la tarda, davant de les famílies.
Gustavo Legido, professor de música de l’Escola Maristes Valldemia: Al final la música ens aporta moltes coses de forma indirecta. Treballar en grup, buscar el benefici grupal de l’activitat que estem fent, el ritme, la pulsació interna, l’estabilitat com a persona... Hi ha un objectiu principal que és que fent música s’ho passin bé.
La percussió corporal no només consisteix a picar-se el propi cos, sinó que contempla altres variants.
Gustavo Legido, professor de música de l’Escola Maristes Valldemia: Comencem amb ritmes picant el propi cos. També fem servir el cos per picar el que tenim al voltant, és a dir, el terra i una cadira. També aprofitem per fer petits moviments coreogràfics a la vegada que fan els ritmes.
L’actuació no ha estat flor d’un dia. Els primers compassos van començar a sonar amb l’inici del trimestre. Al llarg d’aquests mesos, els alumnes s’han anat preparant i aquest divendres ha arribat el moment de la veritat.
Leo Navas, alumne de 6è A de l’Escola Maristes Valldemia: És una oportunitat única perquè ho fem només un any. Jo m’he sentit molt a gust amb el meu professor i amb els meus companys.
Emma Fillol, alumna de 6è C de l’Escola Maristes Valldemia: Jo veia els alumnes de 6è que ho feien altres anys i esperava que arribés aquest moment.
Laura Muñoz, alumna de 6è B de l’Escola Maristes Valldemia: M’ho he passat molt bé perquè he vist que els meus companys s’ho passaven molt bé. Hem anat coordinats.
A la mostra hi ha participat una vuitantena d’alumnes. Mobilitzar i, sobretot, coordinar aquest gruix de persones no sempre és senzill.
Leo Navas, alumne de 6è A de l’Escola Maristes Valldemia: La preparació ha estat bona. No hem tingut moltes complicacions però hi ha ritmes que són una mica més difícils que uns altres.
Emma Fillol, alumna de 6è C de l’Escola Maristes Valldemia: Dificultats? Tirar l’equip endavant perquè s’encalla a vegades.
Laura Muñoz, alumna de 6è B de l’Escola Maristes Valldemia: Hi ha alguns ritmes que costen bastant i, al fer-ho alhora, la coordinació costa.
I pel que fa a les dificultats vinculades a aquest projecte, els estudiants de 6è n’hi ha una que no oblidaran.
Leo Navas, alumne de 6è A de l’Escola Maristes Valldemia: Un ritme que és el número 7 que ens movem bastant.
Emma Fillol, alumna de 6è C de l’Escola Maristes Valldemia: un ritme que és el número 7 com diu el meu company. Es necessita molta coordinació.
Laura Muñoz, alumna de 6è B de l’Escola Maristes Valldemia: També crec que ha estat el ritme número 7.
Malgrat el repte que els ha suposat aquesta actuació de percussió corporal, el cert és que els alumnes de la primera edició van portar a escena un total de 6 ritmes. Els de la promoció d’enguany, n’han interpretat un total de 10 i, a més, han incorporat elements com ara coreografies o cadires. Tot plegat, comprès en un mix de quatre cançons de 6 minuts 40 segons de durada.
La música té un pes cabdal a l’Escola Maristes Valldemia i no només a les classes curriculars. El centre educatiu té un vincle amb el Conservatori Superior del Liceu i un dels resultats d’aquesta col·laboració, és el concert que ha tingut lloc també aquest divendres a la tarda. Alumnes tant del Conservatori com de l’Escola han ofert una actuació on s’han pogut escoltar instruments diversos com ara el piano o violins.
Recupera la notícia en vídeo, aquí.