L'espai Mataró Connecta ha estat reconegut en els Premis Alfons Ortuño que atorga, cada dos anys, l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. Ho fa des de 2012 amb la intenció de reconèixer les actuacions innovadores i les bones pràctiques de les administracions.
El servei posat en funcionament l'any 2022, ha guanyat el premi a la millor actuació d'innovació i bones pràctiques en gestió pública en la categoria de serveis finalistes. El projecte que l'Ajuntament de Mataró ha presentat als premis porta el nom de "Nou model de relació amb la ciutadania. Transformació de l'atenció ciutadana." Explicant que aquest servei té com a objectiu principal garantir l'accés de la ciutadania als serveis i productes públics en igualtat de condicions, independentment de les seves capacitats tecnològiques. També té com a funció important crear espais de col·laboració entre la ciutadania i l'Ajuntament per millorar els serveis i productes públics, aspectes que han estat valorats pel jurat dels premis.
Miquel Àngel Vadell, regidor de Bon Govern de l'Ajuntament de Mataró "Al final la valoració que fa la ciutadania respecte els serveis. Evidentment, és important la bona gestió, la innovació i la transformació. Però per nosaltres, a nivell polític, per moltes coses que fem, per molts plans actuació municipal, per molts plans d'acció de gent de 20-30 o per molts documents que tinguem a nivell polític sobre la taula per transformar la ciutat, sense aquest servei finalista de qualitat les coses no s'acaben de veure bé. I amb aquest nou model estem aconseguint el canvi de percepció."
A part de canvis organitzatius, ampliació d’horaris d’atenció i reducció dels temps d’espera i tramitació, l’espai Mataró Connecta ha posat en marxa dos equipaments, ubicats a la plaça de la Muralla i al passeig de Ramon Berenguer III, amb un disseny que permet millores substancials en les condicions d’atenció a les persones.