logo

tvmataró | La televisió de Mataró i el Maresme

profile

societat Mataró

Passat, present i futur del front marítim de Mataró 

La façana litoral mataronina s'ha anat transformant en diferents etapes fins ara, quan es troba en ple procés de canvi per la urbanització de l'antiga Iveco-Pegaso  

per Betty Doñate | Compartir


El front marítim de Mataró és un dels paisatges del Maresme que més ha canviat els últims anys. Fa un segle, l’N-II i les vies del tren s’obrien pas entre hortes, fàbriques, cases i serveis per als pescadors. Amb el temps, sobretot els últims 30 anys, l'espai ha anat guanyant edificis i població. I continua, de fet, en ple procés de canvi, sobretot el sector Iveco-Pegaso,  que s'ha de convertir en una nova zona residencial de la ciutat.

 

La transformació del front marítim de Mataró va començar sobretot a finals dels anys 90 a la part del centre i nord de la ciutat, a l’entorn de l’estació de tren. Aquí hi havia el desaparegut raval mariner i establiments com l’emblemàtic Can Maitanquis, que donava servei als pescadors i del que ara només es conserva el nom. El pàrquing de zona blava que hi ha als terrenys del davant és conegut, precisament, com a Can Maitanquis.   

 

Els canvis del front marítim de Mataró van continuar a principis del segle XXI al sector del Rengle, on s’ubiquen el Tecnocampus i diversos edificis amb habitatges. I ara està transformant-se és el sector de l'antiga Iveco-Pegaso, uns antics terrenys industrials que els propers anys s’han d’omplir d’edificis i equipaments. Aquesta projecció ha de permetre dotar Mataró d’una nova centralitat i servir també per connectar millor l’estació de tren amb el Rengle.

 

Xavier Alemany, director d'Urbanisme de l'Ajuntament de Mataró: Aquesta nova centralitat de la ciutat es volia remarcar amb una peça singular, que és la Torre Barceló, de més alçada, per potenciar-ho, que també aboca en una entrada a les platges i estació. Una mica com el que es va fer a Barcelona al Poblenou amb la Vila Olímpica.

 

L’Ajuntament calcula que els propers anys es construiran al sector Iveco- Renfe- La Farinera uns 2.700 pisos que allotjaran de moment unes 1.300 famílies, fet que caldrà compensar amb equipaments. El que ja ha enllestit el govern local és l’ampliació del Tub Verd fins a la zona, perquè tots aquests nous habitatges puguin abastir-se d’energia. Els treballs han acabat recentment, però ara han començat les obres que han de permetre el següent pas: la urbanització de la zona. 

 

Eli Ruiz, regidora d'Urbanisme de Mataró: Guanyarem uns 2.700 habitatges, dels quals el 50% ja els tenim en edificació o en promoció. Per tant, si hem de guanyar uns 1.300 més calculem que creixerem amb 1.300 famílies. Haurem de veure l’evolució de la població i a partir d’aquí dotar la zona d’equipaments. Tenim sòl reservat per a equipaments i altres espais

 

Aquesta nova transformació del front marítim es complementarà amb la pacificació de l’N-II, que ha de fer d’aquesta via un carrer més de la ciutat, com ha de passar de fet, a la resta de municipis costaners del Maresme. 

 

Informa: B. Doñate 

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.