Més de 100 actes en dos mesos per abocament de residus a la via pública. Unes infraccions que en total ascendeixen a 30.000 euros en sancions. És el primer balanç de la prova pilot del cos d’inspectors que s’ha impulsat per reforçar el control estricte de l’espai públic. Un programa de suport a la inspecció, informació i disciplina que s’ha posat en marxa aquest mes de maig fruit de l’acord per a l’estabilitat pressupostària signat pel Govern amb Junts x Mataró. Entre els incompliments més detectats hi ha l’abandonament de sacs de runa, mobles o voluminosos deixats al carrer sense fer ús del servei de recollida a domicili. També s’ha identificat usos indeguts dels contenidors, com veïns d’altres municipis que utilitzen els contenidors de Mataró. El programa compta amb tres persones contractades, dos inspectors i un administratiu, que seguiran fent aquesta feina i, de fet, la iniciativa té “vocació de créixer”.
David Bote, alcalde de Mataró: Dos mesos després podem explicar els primers resultats d’aquesta prova pilot amb 107 actes aixecades que poden arribar a un valor de 30.000 euros en sancions que ens ajuden a combatre l’incivisme, a posar ordre a la nostra ciutat i a cuidar el present. Principalment, les accions sancionades tenen a veure amb l’abandonament de sacs de runa i el mal ús dels contenidors pel que fa als voluminosos.
Alfons Canela, portaveu Junts: És un programa amb vocació de créixer i més veient els resultats que estem obtenint, evidentment en coordinació amb el cos de la policia local, penso que ha nascut una nova manera d’enfocar el civisme i la seguretat a la nostra ciutat complementat per aquest cos d’inspectors que té vocació d’entrar en la racionalització municipal des del punt de vista que els treballadors de l’Ajuntament puguin formar part d’aquest cos d’inspectors.

Fins a l’11 de juliol els inspectors han aixecat un total de 107 actes dels que ja se n’han derivat més d’una trentena d’expedients. La gran majoria ja tenen propostes de sanció que van dels 180 als 500 euros. A més de les infraccions relacionades amb residus, els inspectors també han detectat alguns incompliments vinculats a la instal·lació de terrasses i d’ocupació de via pública amb elements no autoritzats.
El projecte té un pressupost de poc més de 100.000 euros i una durada prevista d’un any.