Falten poc més de 100 dies per aixecar el teló d’Els Pastorets, el clàssic de Ramon Pàmies que cada Nadal s’instal·la a la Sala Cabanyes. Tot i que l’espectacle es representa entre els mesos de desembre i gener, es prepara durant tot l’any. Ara, aprofitant el tret de sortida de la temporada 24/25, s’ha desvelat la imatge d’aquesta edició, que des de fa uns anys signa un artista de la ciutat gràcies a una col·laboració amb l’Associació Sant Lluc per l’Art. Aquesta vegada l’escollida ha estat la pintora Marta Duran, que compta amb una trajectòria de més de 40 anys que l’han portat arreu del món. Ha exposat a països com França, Alemanya, Dinamarca, els Estats Units o Singapur. Ara posa el seu expressionisme al servei de Mataró.
Els colors són els grans protagonistes del quadre que ha donat pas al cartell d’Els Pastorets. Donen forma a la nit, el moment en què es concentra gran part de l’acció de l’obra, però també simbolitzen la lluita entre el Bé i el Mal, l’eix vertebrador de l’espectacle i el context en què tots els personatges van evolucionant.
Marta Duran explica que el primer que va fer quan va rebre l’encàrrec va ser reunir-se amb els nous directors artístics, Xevi Codony i Lídia Rovira. Els va preguntar per la seva concepció d’Els Pastorets i en va sortir amb el repte de representar-la.
Marta Duran, autora del cartell d’Els Pastorets: Era un repte fer la nit, els pastors amb les fogueres però sense que es veiessin ni els pastors ni el dimoni. Tot i que tothom hi pot veure la cara del dimoni, si vol. En altres paraules, el repte era que fos la nit però que no quedés fosc. En Xevi i la Lídia volien que s’hi representés la lluita entre el Bé i el Mal, així que he representat el Bé amb uns estels, que no són el de Natzaret sinó molts estels que cauen del cel i donen llum al quadre. La part del Mal són les fogueres, que poden ser les dels pastors o les de l’infern. Tot plegat és una mica simbòlic.
Amb misteri i simbolisme, Duran diu que sota del quadre definitiu n’hi ha dos més. “A la tercera va la vençuda”, descobreix l’artista, que destaca les textures de l’obra: “M’agrada que es noti el pas del pinzell o de l’espàtula”. Un quadre que es caracteritza pel seu estil expressionista i que convida a ser observat amb calma.
Temporada 24/25
Tot plegat a les portes de la nova temporada, que comença el 21 de setembre amb la reposició de Jesucrist Superstar, el musical de Joan Peran i Àngel Valverde que va ser tot un èxit a finals de la temporada passada. La van veure més de 3.500 persones.
El mes d’octubre hi haurà el primer muntatge a la Saleta que, per cert, estrena numeració a les localitats. La primera obra que s’hi representarà serà ‘Art’, una obra sobre la deconstrucció de l’amistat dirigida per Montse Esteban.
Després vindran Els Pastorets i el febrer de l’any que ve serà el torn d’’Ovelles’, una història sobre tres germans que es han de decidir què fer d’una insòlita herència que suposarà el debut a la direcció d’Ann a Capdaigua.
El mes de març Joan Peran es posarà al capdavant de ‘La plaça del Diamant’, el clàssic de Mercè Rodoreda.
El mes d’abril serà el torn de ‘L’última copa’, escrita i dirigida per Marc Abril
I la traca final arribarà, com és habitual, amb la Fira. Serà amb ‘La Bella i la Bèstia’, un musical dirigit per Marc Molina.
Les entrades i els abonaments ja es poden comprar a www.salacabanyes.cat