El sector de l'oci nocturn reclama als ajuntaments que siguin més flexibles i atorguin més llicències d'activitats recreatives musicals. La patronal de les discoteques no amaga que està preocupada perquè tot i disposar d'una llei d'espectacles catalana específica i un catàleg de serveis autoritzats, els consistoris posen massa traves als empresaris que volen obrir locals nous.
Ramon Mas, secretari general del Gremi de Discoteques de Barcelona i Província: No serveix de res tenir una llei catalana que diu unes coses i després baixa al municipi i que tot això no es pugui fer. Si volen tenir una Catalunya diversificada, l'oci també està arrelat al territori. Posaré un exemple, nosaltres hem comprovat que moltes ciutats universitàries perden alumnes i una de les raons es perquè moltes han perdut l'oci.
El Gremi de Discoteques de Barcelona i Província consideren que és el moment d'obrir un gran debat d'àmbit metropolità que serveixi per definir on i en quines condicions s'han d'ubicar aquests negocis. Tot i que Mataró ha apostat per tenir bona part de l'oferta concentrada al polígon industrial de Pla d'en Boet, des del sector són més partidaris de dispersar els locals arreu de la ciutat.
Un equilibri difícil de fer compatible amb el descans dels veïns quan l'oci nocturn està associat a l'excés de soroll, a les concentracions de joves i a comportaments incívics que sovint condueixen a incidents violents, vandalisme i inseguretat.
Núria Moreno, regidora de Seguretat: Al marge que hi hagi gent que és favorable a la zona d'oci nocturn i altres que no, en el que sí que hi ha consens és que aquesta activitat econòmica ha de ser compatible amb el descans dels veïns i no pertorbar la convivència, el civisme i la seguretat dels nostres barris.
Amb una moratòria vigent per atorgar llicències a noves discoteques o bars musicals, mentre s'enllesteix un pla per ordenar les activitats que es poden instal·lar als polígons industrials, Mataró s'ha convertit en un dels principals punts d'atracció d'oci nocturn de tota l'àrea metropolitana. Una oferta que atrau cada cap de setmana milers de joves, el 75% dels quals prové de fora de la ciutat.