Pèsols, pastanagues, naps, raves... aquestes són només algunes de les hortalisses que els alumnes de l’Escola Vista Alegre van plantar a principis de curs. Ha estat aquest divendres quan l'alumnat de 4t i 6è de Primària han estat els encarregats de collir part del que havien conreat, en el seu cas, els raves i els naps. Al llarg del curs, són dues les plantades que duen a terme.
Enzo Roldán, alumne de 4t de Primària: Vam començar a plantar els raves a finals d’octubre.
Hamza Hamaidi, alumne de 4t de Primària: Primer vam haver de posar bé la terra. Vam haver de fer unes muntanyetes i després hi vam plantar els raves.
Víctor Guillen, alumne de 6è de Primària: Fa falta venir un cop a la setmana, regar, treure les males herbes, cuidar-les...
Fa 10 anys que el centre educatiu va aventurar-se a crear un petit hort en un terreny adjunt al pati. Des de llavors, la iniciativa ha anat guanyant pes fins a convertir-se en un projecte educatiu transversal que involucra l’alumnat però també el col·lectiu de mestres i, fins i tot, les famílies. Una aposta que a banda del seu vessant més pedagògic, també permet als participants descobrir de primera mà l’ofici del pagès.
Noelia Figueredo, directora de l’Escola Vista Alegre: El principal és el tema del contacte amb la natura i el fet de veure que tot implica un esforç. Estan acostumats a anar al supermercat i trobar-se les pastanagues. Aleshores, cal que vegin com d’una petita llavors creix una hortalissa. També és important el tema del treball cooperatiu. És un treball que fem tots junts a l’escola.
Gairebé 4 mesos més tard, l’esforç i la dedicació han estat gratificats.
Víctor Guillen, alumne de 6è de Primària: Al principi ens va fer il·lusió plantar-les però el que més ens ha agradat crec que ha estat collir-les.
Juliana Goerlich, alumna de 6è de Primària: Cada any ho fem. Hem anat plantat diferents fruites, hortalisses, verdures... i ha estat una experiència molt divertida.
Però no tot han estat flors i violes. Conrear un hort no és una tasca fàcil i, a més, queda subjecte a factors externs que no es poden controlar com ara les altes temperatures, la sequera o, fins i tot, un grup d’ocells que van tastar abans que ningú els pèsols que havien plantat.
Mario Fuentes, alumne de 6è de Primària: A vegades ha costat una mica, però al final ha sortit bé. El més complicat potser és la responsabilitat d’haver d’anar a regar cada dia.
Un cop al cistell, les hortalisses collides o bé es tastaran a l’aula o bé se les enduran a casa per compartir-les amb les seves famílies.