El Ple de l’Ajuntament ha aprovat aquest dijous reprendre la contractació de l'operador que haurà de gestionar el Mataró Bus els pròxims 5 anys. L’acord ha rebut el suport dels dos socis de govern, de Junts per Mataró i del PP. La resta de grups -ERC, VOX i la CUP- s'hi han abstingut. Un procés que es va haver d’aturar i refer perquè s’hi havia detectat un error en el càlcul de les despeses de personal i perquè, entremig, s'ha topat per sorpresa amb una forta oposició veïnal.
Els canvis en matèria de mobilitat no sempre satisfan a tothom i sovint arrosseguen un difícil encaix social i polític. El Mataró Bus, un dels principals serveis municipals, no se n’ha pogut escapar i la polèmica s’ha centrat en el recorregut de la línia 5, que es volia modificar per millorar-ne la cobertura i, sobretot, per evitar que els autobusos entressin a la més que congestionada plaça de Les Tereses.
La pressió veïnal en contra d’aquesta proposta ha obligat el govern del PSC i d’En Comú Podem a rectificar i anunciar que, de moment, no es modificarà la línia de bus. Una decisió que arriba després de reunir-se amb totes les parts afectades.
Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: Del debat i la discussió amb les diferents entitats veïnals i els treballadors, creiem que la millor decisió que podem portar és aquesta modificació. En definitiva, es tracta d’una escolta activa i que els veïns vegin que quan proposen coses, l’administració abandona el despotisme il·lustrat i està disposada a negociar.
Tot i això, la represa del procés de contractació del servei preveu incorporar el nou traçat, quan econòmicament sigui viable, sense suprimir la ruta actual. Una mena de desdoblament que contemplarà desviar l’autobús per la ronda Barceló i la de la República fins arribar a la plaça Granollers en lloc de fer-la passar per la plaça de Les Tereses.
Aquest però, no és l’únic acord vinculat a Mataró Bus que ha arribat al plenari. També s’han rendit comptes de l’exercici 2023. Un any on l’Ajuntament ha fet una aportació de 4,7 milions d’euros i on s’ha recaptat, gràcies als títols de transport, més de 3 milions d’euros. Unes xifres que es preveu que aquest 2024 siguin molt semblants.
Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: Serà la mateixa. En definitiva, els costos del servei seran molt similars. Hi ha uns costos que estan molt establerts. L’estimació serà més o menys la mateixa. De fet, en aquest ple també aprovem el pagament de factures del 2024.
Finalment, mentre no es troba una nova empresa per al Mataró Bus, l’Ajuntament també ha proposat que se’n cuidi l’actual concessionari, l’empresa Avanza Movilidad Integral.