La Mataró Street Fashion, les rutes i jornades gastronòmiques, l’Street Shopping Night, el Festival Simfònic o la Nit de Tapes al mercat tenen la propera edició garantida. I és que aquest dimecres s’ha segellat un nou compromís de l’Ajuntament amb les entitats vinculades amb el sector de l’hostaleria i el comerç de la ciutat. El consistori ha renovat els convenis que té amb el Negoci Empresa Mataró (NEM), el Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i El Maresme, l’Associació Mercat Plaça Gran i Casc Antic i l’Associació de Venedors del Mercat de la Plaça de Cuba.
Joan Sarrias, regidor de Comerç, Turisme, Fires i Mercats: Aquests convenis serveixen perquè les entitats puguin impulsar les 50 accions que es fan durant l’any a Mataró per impulsar el comerç. Al final, el que fan és atraure visitants de la ciutat i de fora i posar en valor tot el nostre comerç i restauració. És una manera de donar suport i reconèixer tota aquesta feina.
Aquest 2024, l’aportació econòmica de l’Ajuntament a aquests convenis supera els 63.000 euros, 9.000 més que l’any anterior. Una major dotació que permetrà invertir, per exemple, en formació.
Sergi Morales, regidor de Ciutat Pròspera, Generació de Riquesa i Treball digne: La principal diferència aquest any 2024 és que hem ampliat algun dels convenis. Concretament, amb el Gremi d’Hostaleria. No només són accions de promoció de ciutat. El que hem fet incorporar, en aquest conveni, un apartat per millorar la formació dels professionals que treballen a la restauració. L’objectiu és donar suport davant la necessitat de mà d’obra qualificada que té la ciutat. Així el Gremi d’Hostaleria podrà realitzar cursos de formació adreçats a aquests perfils professionals.
Tal com detalla el regidor de Promoció de Ciutat, Joan Sarrias, els principals reptes del comerç i l’hostaleria de la ciutat passen per promoure la digitalització dels comerços per adaptar-se als nous hàbits de compra o reobrir els establiments que han hagut d’abaixar la persiana. A més, i pensant amb les festes nadalenques, des del consistori pretenen que “Mataró sigui una ciutat de Nadal” tenint en compte que hi ha molts negocis que el 30% de la facturació anual es concentra en aquesta època.
Imatge de portada: NEM (Negoci Empresa Mataró)