El viatge espiritual per la música barroca que proposa la Setmana de Música Antiga d’aquest any planteja un conjunt de contrastos entre les emocions i la religiositat del Renaixement i el Barroc. Aquesta nova edició va donar el tret de sortida divendres passat amb el Cor Ciutat de Mataró a la Capella dels Dolors. I és que aquest espai de la Basílica de Santa Maria és un dels protagonistes, conjuntament amb el de la cripta de la mateixa capella. Allà hi tindrà lloc ‘The Spirit of Gambo’ a càrrec de Peter Krivda.
Joan Vives, músic i divulgador històric: Allà no s’hi ha fet res. Es van exhumar els cadàvers, han quedat tots els nínxols buits i vam parlar amb el Museu Arxiu per poder-hi fer concerts. No només els va agradar la idea sinó que a partir de la iniciativa de la Setmana de Música Antiga ells hi ha organitzat algun acte aprofitant aquest espai tan singular que és perfecte sobretot per instruments de petita sonoritat.
Entre la programació també en destaquen els concerts de Giuseppe Riconosciuto de Domènech Terradellas o Les sonates del Rosari de Heinrich Biber, malgrat que un dels plats forts arriba aquest divendres amb Eva del Campo, un programa inèdit d’obres d’autors entre els segles XVII i XVIII. Aquest dijous el programador cultural de l’Ajuntament, Toni Cruanyes s’hi referia així.
Toni Cruanyes, tècnic Cultura Mataró: L’Eva del Campo és una claviscista de Barcelona que aquest 2024 ha publicat un disc amb música de Jean-Baptiste Parant i que aquest divendres presentarà amb un parell de companys seus.
La Setmana de Música Antiga ha arribat a la seva quaranta-dosena edició i, malgrat que ara es fa des de fa molts anys a la tardor, el 1981 quan va néixer s’havia programat el mes de juny.