logo

tvmataró | La televisió de Mataró i el Maresme

profile

societat Mataró

La reforma de l’atenció primària arrenca a Mataró al CAP de la Ronda Prim

El centre introdueix la figura de l’administratiu de referència per alliberar metges i infermeres de tasques burocràtiques i millorarà els circuits per reduir les llistes d’espera

per Lluís Martínez| Compartir


El CAP de la Ronda Prim de Mataró ha posat en marxa una nova prova pilot per a millorar l’atenció dels seus usuaris. Des d’aquest mes de juliol, a banda del seu metge i la seva infermera de referència, tindran també un administratiu en salut. Una nova figura que ha de servir per reduir la paperassa que fins ara assumien els professionals sanitaris i permetre’ls centrar-se en la cura dels pacients. 

 

La mesura forma part d’un programa que ha impulsat el Govern català perquè els centres de primària tinguin més autonomia per reorganitzar-se i adaptar-se en funció de les seves necessitats específiques. En aquest sentit, una altra de les novetats que s’introdueixen és una millor orientació cap a la salut comunitària i social.

 

Uns usuaris del CAP accedint aquest migdia al centre sanitari.
Uns usuaris del CAP accedint aquest migdia al centre sanitari. / tvmataró 

 

Zulma Itzaina, directora de l’Equip d’Atenció Primària Ronda Prim: El municipi té una sèrie de programes molt valuosos i el que volem és connectar-nos amb ells per millorar la qualitat de vida de les persones.  Per exemple, una dona que pateix soledat, possiblement la solució no és un antidepressiu, sinó lligar-la amb un programa perquè ella tingui activitats, pugui conèixer a persones, i tenir un cercle social que la pugui fer feliç.

 

Un altre dels reptes d’aquesta reforma té relació amb les llistes d’espera per a accedir a una visita a l’especialista o una prova diagnòstica. Una situació que s’ha convertit en una de les principals preocupacions del sistema sanitari perquè afecta negativament en el funcionament de l’atenció primària, que ara també es vol intentar revertir.

 

Zulma Itzaina, directora de l’Equip d’Atenció Primària Ronda Prim de Mataró: És cert que trobem algunes dificultats i l’usuari ho pateix. Demanem una prova o derivem a l’especialista i ens coordinem a primària però, aquesta coordinació es pot millorar perquè el temps de resposta no sigui tan llarg, perquè la persona tingui el tractament adequat el més aviat possible. Això passa per una bona coordinació amb els nostres companys d’altres institucions de referència, com l’hospital de Mataró o altres entitats.

 

El Centre d'Atenció Primària de la Ronda Prim de Mataró.
El Centre d'Atenció Primària de la Ronda Prim de Mataró. / tvmataró.

 

Els canvis s’aniran desplegant i planificant durant un any amb l’objectiu d’implementar-los a la resta de centres, si els resultats són positius. Una transformació de l’atenció primària que no només busca la satisfacció dels usuaris sinó també dels professionals que els atenen.

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.