La nova estació de Mataró comença a prendre forma, com a mínim, de portes endins. Aquest dilluns Adif ha presentat el projecte de remodelació integral de la infraestructura a representants de l’Ajuntament de la ciutat. A la reunió també hi han estat presents membres de la Generalitat tenint en compte que serà l’administració catalana qui s’haurà de fer càrrec de la gestió del servei un cop es faci efectiu el traspàs de Rodalies. La trobada, la qual ha estat precedida per una visita a l’actual estació, ha tingut lloc a l’Espai Mataró Connecta.

Un cop enllestida la reunió l’alcalde, David Bote, ha detallat que el projecte recull les dues peticions que s’havien fet des de la ciutat. D’una banda, facilitarà la connexió amb el front litoral gràcies a la construcció d’uns passos subterranis amplis, lluminosos i que, fins i tot, oferiran la possibilitat d’instal·lar-hi zones verdes. Per altra banda, millorarà aspectes com la seguretat, l’accessibilitat i la confortabilitat de l’estació.
David Bote, alcalde de Mataró: Alineació per part dels tres actors. Un projecte de ciutat que crec que és molt interessant. Amb elements referents i simbòlics que donaran més visibilitat a la ciutat de Mataró i que compleix els objectius: més permeabilitat cap al mar i, alhora, millor servei als viatgers i viatgeres.

La licitació del projecte, dotada amb un pressupost de 3,2 milions d’euros, es va adjudicar a les empreses TRN - Táryet y WSP Spain Apia. Tal com han explicat des del consistori, ara s’obra un període per acabar de tancar la proposta i s’estima que de cara al 2027 puguin arrancar les obres. Un calendari que, diuen, segueix els terminis fixats.
David Bote, alcalde de Mataró: Avui ens han dit que necessitaran 18 mesos a partir que acabem de tancar els serrells de l’encaix que avui han posat sobre la taula. Es farà el projecte bàsic, l’executiu i la revisió. Anem en el calendari establert que situava un possible inici d’obres entre el 2026 i el 2027, probablement, a finals del 27.
El que encara és una incògnita és la data a la qual les obres quedaran enllestides. Tampoc no s’ha fet públic, si més no de moment, el cost total dels treballs. En canvi, aquest dilluns s’ha sabut que el projecte no compta amb un finançament tancat, sinó que s’haurà de trobar dins del nou pla de Rodalies que ha de fer la Generalitat.
David Bote, alcalde de Mataró: El que vam acordar és que no es podia donar una xifra de què valia fer aquesta actuació fins que no poguéssim avançar en la seva concreció a nivell de projecte. Per tant, no hi ha una partida pressupostària esperant. El que hem parlat a la reunió és que aquesta actuació entri dins de les prioritats del pla de Rodalies per la següents prioritzacions que ha de fer el Govern. No podem donar la data exacte perquè primer hem de batallar per aquesta partida.
Després de la reunió celebrada aquest dilluns, s’ha fixat un calendari per fer seguiment del projecte. Així doncs, els tres actors es reuniran de manera virtual cada mes. Serà cada tres mesos quan es trobaran presencialment a cavall de Madrid, Barcelona i Mataró.