La Generalitat ha obert la porta a rebaixar el nombre de línies d'autobús interurbà que actualment paren a la plaça de les Tereses. Un compromís que arriba després que l'alcalde David Bote s'hagi reunit amb el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, per intentar trobar una solució per descongestionar un espai que cada dia rep més de 300 autobusos. Tot i que encara no s'ha concretat ni quantes línies quedaran afectades, ni les ubicacions que tindran les noves parades, l'alcalde és optimista i confia que aquesta reordenació, que encaixa amb la voluntat de pacificar aquest punt estratègic del centre de la ciutat, arribi al més aviat possible.
David Bote, alcalde de Mataró: Ens trobem en un procés de pacificació del centre de la ciutat, un projecte molt ciutadà i que pretén potenciar el patrimoni, la cultura, els serveis i el comerç. Hem compartit aquest relat amb la Generalitat i, per tant, una primera conseqüència és la possibilitat de reduir a curt, mitjà i llarg termini les línies d'interurbans que fan servir aquest node de comunicació sense perjudici de mantenir un servei als barris d'aquestes línies que tenen tantes parades.
El torn ara serà per als tècnics del Departament de Territori i Sostenibilitat i de l'Ajuntament que hauran de concretar una proposta per reajustar tots els serveis de transport públic de la ciutat. La Generalitat, per la seva banda, s'ha limitat a dir que s'ha creat aquest grup de treball específic i que es constituirà aquest mes de setembre. Un altre dels assumptes que s'ha posat sobre la taula de la trobada és la investigació oberta per esbrinar les causes dels diferents incendis que han afectat vehicles de la flota de Moventis, en els darrers mesos.
David Bote, alcalde de Mataró: Compartim el nivell d'exigència i que la companyia faci tot el que calgui perquè no hi hagi més incendis i garantir la seguretat dels vehicles. Algunes qüestions relacionades amb els peritatges encara no estan clares, sabem que la Generalitat està a sobre d'aquest tema, però encara no hi ha unes conclusions clares.
Per donar exemple, la licitació del nou contracte del Mataró Bus serà una altra de les peces que s'haurà d'encaixar en aquesta nova reestructuració de la mobilitat. Un pla que tindrà també com a punt calent la plaça de les Tereses i que tot apunta que també podria disminuir el nombre de línies urbanes que transiten per aquesta zona.