logo

tvmataró | La televisió de Mataró i el Maresme

profile

societat Mataró

Els mataronins, menys exposats a l’excés de soroll

La població sotmesa a la contaminació acústica es redueix gairebé a la meitat en set anys, però encara afecta al 61% dels veïns

per Lluís Martínez| Compartir


Una moto que accelera de cop, clàxons que sonen enmig d’un embús o el camió de les escombraries que passa de matinada. Aquests són alguns dels sorolls que entren cada dia sense permís per les finestres de molts veïns de la ciutat i un dels motius més recurrents de queixes ciutadanes. El 61% dels mataronins està sotmès a nivells de soroll que es consideren perjudicials per a la salut. Una xifra que s’ha reduït gairebé a la meitat respecte a l’any 2017, quan es va fer la primera avaluació sobre la contaminació acústica. Aleshores, més del 95% dels mataronins patien sorolls per damunt dels 55 decibels, el màxim que recomana l’Organització Mundial de la Salut.

 

Núria Moreno, regidora de Mataró Segura: La feina que s’ha desenvolupat en els darrers anys i que es va plasmar en un document d’acció política, ha servit perquè la ciutat millori considerablement els nivell de soroll, fins al punt que s’ha reduït gairebé a la meitat la població que està exposada a la contaminació acústica.

 

L’anàlisi assenyala que el trànsit es manté com la font de soroll que més impacta la població, i que mesures com la pacificació de carrers i la reducció de la velocitat dels vehicles han contribuït a aquesta disminució dels nivells.

 

Núria Moreno, regidora de Mataró Segura: Per a reduir el soroll ha tingut un gran impacte la reducció de la velocitat a molts vials, el canvi progressiu del combustible dels cotxes perquè ara cada cop hi ha més vehicles elèctrics i la transformació de molts carrers en zones de vianants. El trànsit, que continua sent un dels principals contaminadors acústics, s’ha reduït considerablement.

 

Amb les dades a la mà, les zones més sorolloses de la ciutat continuen sent els entorns de l’autopista C-32 i la C-60, seguit dels polígons on es concentra l’activitat industrial i l’oci nocturn i, finalment, el front marítim per la presència de la carretera N-II i la via del tren. Un cop fet aquest diagnòstic, la intenció del govern municipal és obrir el debat i consensuar les accions a posar en marxa de cara als pròxims anys perquè encara hi ha força camí a recórrer per millorant la situació.

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.