Quan es pensa en un interventor ferroviari, ens imaginem de seguida una persona controlant que tothom viatgi amb el seu bitllet corresponent. Però aquesta no és, ni molt menys, la tasca principal d’aquests treballadors. Més enllà d’atendre els passatges, han de vetllar perquè el viatge amb tren es desenvolupi amb total normalitat. I això passa per ajudar el maquinista sempre que ho necessiti.
Mari Carme Recasens, interventora de Renfe: Els interventors fem equip amb el maquinista. Normalment, col·laborem amb ell en el que ens demani. Per exemple, si hi ha poca visibilitat a l'estació, hem d’ajudar-li amb la sortida. Però també hem d'atendre els viatger i mirar si hi ha problemes amb les portes.
La Mari Carme Recasens és una veïna del Masnou que treballa des de fa quatre anys com a interventora de sis línies de Mitja Distància de Rodalies Renfe i d’una d’Alta Velocitat. Es va incorporar a la companyia el 2016, després de superar amb nota unes oposicions. Després d’un temps a l’estació de Mataró, ara companya els viatgers amb tren fins a Portbou, Tortosa o Reus.
Mari Carme Recasens, interventora de Renfe: No m’hauria imaginat mai acabar a Renfe perquè treballava a una multinacional alemanya. Tenia idiomes i vaig pensar que era una oportunitat.
Abans d’incorporar-se a Renfe, la Mari Carme treballava a una multinacional alemanya vinculada al sector turístic. Assegura que saber diversos idiomes l’ha ajudat molt en la seva feina com a interventora, sobretot a l’hora de resoldre problemes. D’anècdotes viscudes al tren, en té moltes, però quan se li pregunta per una en concret li resulta molt difícil triar-ne només una.
Informen: B. Doñate i C.Sánchez