logo

tvmataró | La televisió de Mataró i el Maresme

profile

societat Mataró

El tren, el mitjà de transport del futur

Més capacitat i menys emissions. La tendència europea s’encamina cap a la recuperació de connexions ferroviàries entre grans capitals i els trens nocturns

per Judit Peñaranda| Compartir


Un tren regional o de Rodalies consumeix al voltant de 15 grams de CO2 per quilòmetre i persona. Un cotxe elèctric, n’allibera uns 40g i un cotxe dièsel o de gasolina, entre 136g i 145g. El tren és, sens dubte, el mitjà de transport col·lectiu més sostenible, tant per les seves baixes emissions com per la gran capacitat que té per transportar passatgers.

Georgina Montseinos, secretària Promoció del Transport Públic: "El tren al final és sostenible per tots els motius. Ell mateix no contamina, perquè funciona amb electricitat a través de la catenària que fa, a més a més, que no tingui bateries externes i, per altra banda, perquè la capacitat de transport de persones és molt més elevada. Som molt més eficients tant en l'àmbit del transport com l'energètic."

Amb la intenció de reduir les emissions de gasos contaminants, la tendència europea s’encamina cap a la recuperació de connexions ferroviàries entre grans capitals i, qui sap, si arribant a competir amb l’avió. Per les connexions llargues, el tren nocturn ja està proliferant a tot Europa.

Georgina Montseinos, secretària Promoció del Transport Públic: "Algú va dir un dia que un viatge amb tren nocturn dura una hora: la mitja hora que tens per adormir-te i la mitja hora per despertar-te i reactivar-te. Bromes a part, és veritat que amb el ferrocarril tenim moltes oportunitats de connexió que a més a més ens permetrien baixar els costos que tenim en l'aviació. S'ha de fer una clara aposta i si jo hagués d'apostar sí que diria que és el transport del futur."

Més enllà del guany mediambiental, l’ús del tren com a mitjà de transport també permet reinvertir el temps del trajecte en un mateix llegint, escoltant música i, fins i tot treballant.

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.