logo
El servei d’urgències de l’Hospital de Mataró redueix el temps d’espera
Salut Mataró

El servei d’urgències de l’Hospital de Mataró redueix el temps d’espera

Un nou sistema organitzatiu permet fer la primera atenció als malalts greus un 25% més ràpid que ara fa un any

per Clara Sánchez | Compartir


Una nova organització en el servei permet reduir en un 25 % el temps d'espera a urgències de l'Hospital de Mataró. Des de fa un any, s'ha reformulat el procés per atendre els pacients greus o potencialment greus oferint, just després del triatge, una assignació directa. El fet de garantir que sempre hi hagi un espai disponible per a una primera assistència ha possibilitat que en un any hagi disminuït significativament l'estona d'espera mitjana. Al conjunt de Catalunya el temps de mitjana atenció urgent és de 62 minuts i als grans hospitals aquesta espera creix notablement. A Mataró l'any 2023 era de 67 minuts llargs, un temps assimilable al de Can Ruti i inferior a l'espera de grans hospitals de Barcelona.

 

Pantalles a urgències que indiquen el temps d'espera per especialitat
Pantalles a urgències que indiquen el temps d'espera per especialitat / Clara Sánchez

 

A la pràctica, els professionals s'organitzen en equips de metge/infermera, cada un dels equips gestiona 4 boxs, un total de 8 pacients. La infermera de triatge assigna els pacients de nivell 2, els considerats greus, directament a un dels equips de metge/infermera i el pacient passa directament de la consulta de triatge a un box, se l'acomoda i entra l'acompanyant. Immediatament, rep la visita de l'equip mèdic, que realitza conjuntament la primera assistència. D'aquesta manera el pacient passa a una espera controlada, ja amb la pauta de medicació i amb la sol·licitud de les proves.

 

Tot i els canvis en l'organització, la pressió assistencial també influeix en el temps d'espera. Aquests resultats s'emmarquen en un projecte de transformació organitzativa a diferents àrees de l'Hospital de Mataró en la que hi col·laboren una quarantena de professionals. Les primeres passes han estat els projectes pilot en aquesta àrea d’urgències, però també a les unitats d'hospitalització mèdiques i el circuit de proves de diagnòstic per la imatge.

 

Precisament, el Catsalut ha reconegut l'Hospital de Mataró a principis d’aquest any per aquest projecte organitzatiu que pretén reduir les esperes evitables i la càrrega de treball dels professionals en el procés que va des que el pacient arriba al Servei d'Urgències passant, si cal, pel seu ingrés i fins a l'alta, sigui a domicili o a un altre centre.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d'acord amb la nostra política de cookies.