logo

tvmataró | La televisió de Mataró i el Maresme

profile

societat Canet de Mar

El nou accés a la C-32 des de Canet, Sant Pol i Sant Cebrià, motiu de discòrdia al territori

Els Ajuntaments de Canet i Sant Cebrià consideren una oportunitat el nou enllaç mentre que el de Sant Pol i la Coordinadora d’Emergència Ambiental de Canet s’hi oposen

per Laia Sanmiquel| Compartir


El nou accés a la C-32 a l’altura de Canet, Sant Pol i Sant Cebrià de Vallalta s’està convertint en un motiu de discòrdia al territori. La Coordinadora d’Emergència Ambiental de Canet ha posat el crit al cel amb les dues alternatives que Territori ha presentat per obrir el nou enllaç a l’autopista del Maresme. Consideren que amb aquesta actuació s’atempta contra la fauna i la flora d’uns terrenys que, a més, estan protegits pel seu valor mediambiental.

D’altra banda, apel·len a un estudi que va fer la Diputació de Barcelona l’any 2019 en el qual, afirmen, les conclusions indicaven que Canet no tenia problemes de mobilitat. Si bé és cert que apuntava que hi havia certs moments del dia on algunes vies es col·lapsaven fruit de les entrades i sortides escolars, es proposaven mesures per pal·liar-ho amb un cost inferior a l’obertura del nou accés a la C-32.

 

Miquel Serra, membre de Fot-li Castanya de l'ACPO (Associació Cultural Plataforma Odeón): Ens sembla que el cost d’aquesta obra, estem parlant d’uns 20 milions d’euros de base, no es justifica amb el tema de mobilitat. Per altra banda, també suposa una afectació molt important en aquesta zona. És una afectació a terrenys agrícoles i de valor perquè estan catalogats, estan protegits. També ens fa por que aquest sigui un primer pas per urbanitzar.

 

El projecte de Territori planteja dues alternatives: una planteja la construcció d'una única rotonda i, l'altra, dues.
El projecte de Territori planteja dues alternatives: una planteja la construcció d'una única rotonda i, l'altra, dues. / tvmataró

 

Davant el que consideren que pot ser un “efecte Los Ángeles”, és a dir, un projecte que fomentarà la mobilitat dels vehicles privats, des de la CEAC han presentat al·legacions en la fase d’exposició pública del projecte.

 

Mercè Girona, membre de la Coordinadora d’Emergència Ambiental de Canet: El que nosaltres demanem és que es faci un nou pla de mobilitat al Maresme apostant per la sostenibilitat. S’hauria de fer un bon pla per desenvolupar carrils Bus VAO, millorar el servei de l’R1, recuperar semidirectes i reforçar les línies d’autobusos.

 

El punt de vista és totalment contraposat al que es defensa des de l’Ajuntament de Canet. El nou enllaç es considera una oportunitat de futur pel municipi. L’alcalde, Pere Xirau, exposa que actualment la localitat només té un accés, fet que carrega de trànsit la zona propera a la Via Cannetum. A més, i tenint en compte el creixement que preveu el POUM cap als barris del Grau o del Molí, Xirau veu imprescindible obrir un nou enllaç per esponjar la mobilitat i més ara quan es compta amb el suport econòmic de la Generalitat.

 

Pere Xirau, alcalde de Canet: Si aquest problema ja el tenim ara, plantegem-nos a 10-20 anys vista, quan Canet pugui passar de 15.000 a entre 19 i 21.000 habitants que és el que proposa el Pla Urbanístic del municipi. Al futur ens farà falta. Però, també estem parlant de pacificar l’N-II.

 

L'Ajuntament de Canet de Mar està a favor d'un segon enllaç a la C-32
L'Ajuntament de Canet de Mar està a favor d'un segon enllaç a la C-32 / tvmataró

 

Fins al passat 27 de febrer, les entitats i particulars podien presentar les seves al·legacions per qualsevol dels quatre nous accessos a la C-32 o la millora de dos existents que va plantejar el Departament de Territori. Un termini que s’amplia un mes més per les administracions. En el seu cas, podran fer les seves observacions fins al 27 de març.

 

Sant Pol refusa, en bloc, el nou accés

 

Un altre dels ajuntaments que hi ha dit la seva respecte a aquest nou accés ha estat el de Sant Pol. En el ple del passat mes de febrer, es va aprovar un posicionament unànime per part de totes les formacions polítiques rebutjant la construcció del nou enllaç al municipi. En el text exposen que la nova connexió no és necessària perquè la localitat ja disposa d’entrada i sortida per anar tant direcció Barcelona com Girona. A més, critiquen l’elevat cost ambiental i econòmic de l’obra la qual es faria, majoritàriament, en terrenys santpolencs.

 

Montserrat Garrido, alcaldessa de Sant Pol: A nosaltres, per tenir una bona pacificació de l’N-II, ens cal una sortida a Calella perquè tots els autocars i cotxes que van a agafar l’autopista direcció Barcelona, tots venen a Sant Pol. Partit de la base de la milionada que val fer aquesta nova sortida, seria preferible que ho invertissin en busos.

 

El consistori de Sant Pol ja ha presentat les al·legacions a Territori i esperen que es tinguin en consideració com va passar al 2011 quan des del municipi es va aconseguir reformular el projecte de la nova estació de tren.

 

Sant Cebrià, partidari de la construcció del nou enllaç

 

El tercer municipi implicat amb el nou accés és Sant Cebrià de Vallalta. En el seu cas, també consideren el nou enllaç una oportunitat. Detallen que els veïns de la urbanització Vistamar sortiran beneficiats ja que aconseguiran un accés asfaltat directe a l’autopista i una connexió directa amb Canet. A diferència de les altres dues localitats, l’impacte mediambiental serà mínim a Sant Cebrià. De fet, l’accés que s’obrirà afecta només terrenys rústics de titularitat privada que seran expropiats per la Generalitat.

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.