Els pronòstics abans de començar la campanya de Nadal eren optimistes i a mesura que han avançat els dies s’han pogut confirmar. El NEM, l’associació que aplega el teixit comercial de la ciutat, està satisfeta i ha admès sense embuts que el ritme de compres aquest Nadal ha estat frenètic.
Rosa Garcia, NEM: La campanya de Nadal ha estat molt bona. Crec que ha estat millor que la de l’any passat. Les sensacions són molt bones i la gent està satisfeta de com ha anat.
El tret de sortida de la campanya el va donar el Black Friday i el Shopping Night i des d’aleshores les vendes han anat augmentant i s’espera que sigui així fins a les rebaixes del gener. El secret de l’èxit ha estat l’esforç per omplir d’activitats, música i molt d’ambient nadalenc el centre de la ciutat.
Rosa Garcia, NEM: Primer, hi ha hagut molta dinamització, els carrers hi ha hagut molt ambient tant per part de l’Ajuntament, que ha fet animació constant amb música, gegants i moltes activitats, com des del NEM, que hem fet la nostra aportació decorant les botigues amb motius nadalencs.
Tot i que el NEM ha fet un bon balanç, hi ha botiguers que creuen que la campanya ha estat més aviat fluixa i que només s’ha animat els darrers dies de festa.
Mònica Font, Culinàrium: Hi ha hagut moviment i ganes de comprar, però si fem la comparativa amb l’any passat, aquest Nadal ha estat una miqueta més fluix.
Luis Cuevas, Casas: Tot i que vam començar més aviat fluixets, aquests darrers dies hi ha hagut més ambient amb les rebaixes i s’està venent més del que jo m’esperava.
Sigui com sigui, les compres d’última hora han generat molt de moviment entre la clientela. Ara només queda que els Reis Mags d’Orient l’hagin encertat.