L’Ajuntament de Mataró ha apostat per la modernització dels seus mercats municipals amb les accions que la Diputació de Barcelona ha proposat en el seu projecte: “Apropant el mercat: competitiu, digital i sostenible”. La iniciativa ja s’ha començat a aplicar al mercat de la Plaça de Cuba amb l’objectiu d’apropar-se a nous perfils de consumidors.
Peixaters Anglada: “Ens estem esforçant perquè el mercat vagi a més i vingui més gent.”

Han incorporat uns armaris multitemperatura per emmagatzemar la compra. Els armaris refrigerats es troben a l’entrada del mercat. Aquest nou servei consisteix a guardar el menjar durant hores i recollir aquestes comandes fora dels horaris del mercat. Això permet captar clients que, per horari laboral, no poden comprar a les parades.
Carnisseria Cristina Pau: “Dona opcions que la gent que no pugui vindre a l’horari que està oberta la plaça, pugui agafar el seu paquet sense cap problema.” “Com més opcions donis bones, més gent vindrà. Ens beneficia a tots.”
Aquestes comandes es poden fer a distància a través del seu telèfon, web o WhatsApp i rebran un codi QR per obrir l'armariet en l’exterior del mercat, on el paradista li haurà deixat preparada.

Els clients valoren positivament la nova opció de recollida 24 h, destacant la comoditat, la qualitat i la frescor dels seus productes.
Client mercat Plaça de Cuba: “Compro al mercat i me’n fio més, i si no puc ho demanaré.”
Client mercat Plaça de Cuba: “El mercat s’ha de potenciar més amb mitjans de fora perquè vingui més gent i es trobi a gust”.
Aquest projecte de la Diputació de Barcelona abordarà 91 mercats de 58 municipis. Les accions s’emmarquen en la campanya “Oh, i tant!”, que té com a objectiu conscienciar la ciutadania de la importància del comerç de proximitat.
Rep les notícies més destacades de Mataró i el Maresme al WhatsApp
- Que no se t'escapi res! Clica aquí i dona’t d’alta.