logo
profile

societat Mataró

El Maresme no veu el tren com una solució per descol·lapsar els autobusos a Barcelona

Alcaldies de diversos municipis d’arreu del territori apunten que l’infrafinançament en mobilitat a la comarca és històric i demanen a la Generalitat que reverteixi la situació.

per Laia Sanmiquel| Compartir


Perplexitat a la comarca després que la directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Susi López, exposés a l’entrevista concedida a tvmataró, que el tren ha de convertir-se en el mitjà que assumeixi, majoritàriament, la mobilitat entre el Maresme i Barcelona per davant dels autobusos interurbans. Els alcaldes i alcaldesses del territori consideren que aquest transport públic no està preparat per assumir tot el volum de viatgers per manca de finançament. Una mancança que comporta que, a dia d’avui, la ciutadania es miri aquest servei amb recel perquè no els desperta confiança per les incidències i retards que acumula.

 

Rafa Navarro, alcalde de Premià de Mar: El mal endèmic que tenim amb el transport públic al Maresme no ve d'un pressupost d'un any per l'altre, sinó que és una cosa que és una mancança històrica a la comarca. Per tant, el pressupost del 25? Esperarem el pressupost del 25, però entenc que, de nou, és una manera de cobrir-se certes responsabilitats que s'haurien d'haver assumit des de fa molt de temps.

 

Montserrat Garrido, alcaldessa de Sant Pol de Mar: Reclamem a la Generalitat, al departament corresponent, que ampli aquest servei d'autobusos perquè hi ha una necessitat gran.

 

Silvia Biosca, alcaldessa de Pineda de Mar: És una problemàtica que tenim detectada, que molts usuaris ens han traslladat. Nosaltres ja ho hem plantejat a la secretaria de Mobilitat i Infraestructures, sabem que ho estan estudiant i esperem que ens donin una solució ben aviat.

 

Montse Capdevila, alcaldessa d’Argentona: Fa molt de temps que ens ho prometen i que no veiem que això sigui efectiu, i així ho hem estat expressant aquests dies. Hi ha molts papers i molts projectes, però el que realment volem és que hi hagin les inversions i es facin efectives dins del 2025, perquè si no, no ens en sortirem.

 

Cindy Rando, tinent d’alcalde de Calella: Òbviament, les paraules de la directora general són molt ben rebudes. Entenem que si augmentem la freqüència, sempre i quan s'augmenti el pressupost de la Generalitat, descongestionarà una mica la línia i esperem que donin els fruits.

 

El transport públic alternatiu al tren dels maresmencs per arribar a Barcelona és la xarxa d'autobusos interurbans. El problema d'aquesta és que està saturada arreu de la comarca perquè són molts els usuaris que la fan servir. La directora general Susi López es mostra confiada a poder aconseguir finançament per millorar el servei quan s’aprovi el pressupost del 2025. Els alcaldes i alcaldesses de la comarca creuen els dits perquè acabin arribant els diners però no les tenen totes.

 

Rafa Navarro, alcalde de Premià de Mar: Els trens van petats a qualsevol hora del dia. Són curts i fins que no hi hagi obres estructurals a Barcelona no seran més llargs. Per tant, que un servei de transport públic digui que un altre servei de transport públic ha d'assumir una demanda brutal de la comarca, ho trobo fins i tot amb el gust.

 

Laura Martínez, alcaldessa de Vilassar de Mar: La línia de tren no pot ser una solució. La línia està absolutament col·lapsada. No dona el servei que hauria de donar. A més, una línia que sabem que està al costat del mar, que cada vegada que hi ha un temporal, l'aigua envaeix les vies, s'ha de tallar una de les dues i sempre dona problemes.

 

Montserrat Garrido, alcaldessa de Sant Pol de Mar: La gent vol utilitzar el transport públic, que el preu sigui assequible, però que també estigui en les condicions que ens mereixem les persones. Per tant, demano a la Generalitat que tingui aquesta sensibilitat, que estigui segura que la té i que posi les mesures adequades.

 

Silvia Biosca, alcaldessa de Pineda de Mar: Tant de bo la línia R1 pogués assumir aquesta demanda, però és cert que cada vegada hi ha més persones usuàries. Per sort, ens hem de felicitar que cada vegada hi ha més usuaris i usuàries de transport públic i, per tant, tant el que és la xarxa de tren com la xarxa d'autobús ha d'estar a l'alçada de les necessitats del nostre país.

 

Montse Capdevila, alcaldessa d’Argentona: Jo crec que el més fàcil és dir que si tenim el servei de l'autobús directe,  doncs que el dotin. El tren és una via, però no la tenim nosaltres accessible com a altres municipis.

 

Cindy Rando, tinent d’alcalde de Calella: Si es posen recursos públics per millorar les infraestructures que permetin, també millorar la freqüència de trens, entenem que es podrà resoldre. Ara, tot això ha d'anar amb un pressupost molt elevat.

 

Aprofitant l’avinentesa, alcaldesses com la de Vilassar de Mar o la d’Argentona han reivindicat la necessitat que Territori escolti les peticions que fan des dels seus municipis. En el cas de Vilassar, Laura Martínez afirma que el Departament els ha negat concedir-los una línia d’autobús directa per anar a Barcelona. Per la seva banda, Montse Capdevila d’Argentona, ha recordat que des de la seva localitat fa temps que demanen una ampliació de les freqüències en hores punta de la línia 807.

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.