logo

tvmataró | La televisió de Mataró i el Maresme

profile

societat Mataró

El govern de Mataró defensa que l’oposició als carrils bici ja és història

El regidor Xesco Gomar apunta que la xarxa, tres anys després d’enllestir-la, s’ha consolidat i anuncia que abans d’acabar el mandat hi haurà nou tram al llarg de l’N-II

per Lluís Martínez| Compartir


La implantació de l’anomenada Anella Ciclista de Mataró no va ser fàcil. A mesura que la ciutat guanyava nous trams pedalables, les crítiques i la controvèrsia augmentava els decibels. El projecte va generar un fort rebuig entre conductors, veïns, comerciants i, fins i tot els bombers, perquè la nova xarxa va ocasionar la supressió de places d’aparcament, la reducció de carrils de circulació i, sobretot, embussos constants de trànsit.

 

Tres anys després d’enllestir els carrils bici, que actualment compten amb un total de 15 quilòmetres, el govern municipal considera que la percepció ha canviat perquè els mataronins s’han acostumat a aquesta nova infraestructura, que fomenta una mobilitat més sostenible.

 

Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: La implementació del carril bici va ser molt complexa, sobretot pels usuaris del vehicle privat i dels serveis públics. Vam tenir reunions tenses i intenses per tal d’adaptar-nos a aquesta nova situació, però jo crec que aquesta fase ja ha passat.

 

Tot i que l’ampliació dels carrils bici a la zona nord de la ciutat encara està en suspens, l’Ajuntament sí que té previst intervenir, sobretot, en dos punts molt concrets. Un d’ells és a la Via Europa, on la proposta implica fer fora de la vorera les bicicletes i els patinets per millorar la seguretat dels vianants. L’altre, de major envergadura, afectarà tota l’avinguda del Maresme.

 

El tram de carril bici que hi ha al carrer Isern de Mataró.
El tram de carril bici que hi ha al carrer Isern de Mataró. / tvmataro

 

Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: La pacificació de l’N-II comporta l’aparició d’aquest carril bici i estem parlant de 3 quilòmetres més. Això fa que es connectin molt bé amb els carrils que van per ronda i evita un problema que és la quantitat de ciclistes que hi passen sobretot els festius i els caps de setmana. 

 

Un altre dels grans reptes pendents és la recuperació de les aproximadament 300 places d’aparcament que van desaparèixer amb la creació de l’Anella Ciclista. El govern local confia que aquesta pèrdua es pugui resoldre amb la posada en marxa del nou pla d’aparcament que s’està redactant, amb l’objectiu de pal·liar la falta d’estacionaments a la ciutat i poder arribar al 2027 amb un miler de places noves.

 

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.