A l’Ajuntament de Mataró se li està acabant la paciència. La brossa s’ha tornat a desbordar aquests dies de Nadal i la imatge de contenidors plens fins a la bandera amb bosses i escombraries de tota mena escampats per terra s’ha tornat a repetir arreu de la ciutat. Una situació que posa de manifest, una vegada més, que el servei “no rutlla”. El govern municipal afirma que aquestes incidències són “intolerables” perquè es deuen a "greus incompliments" per part de l’empresa que fa la recollida de la brossa, Fomento de Construcciones y Contratas (FCC). I és que molts dels serveis que s’havien programat durant aquestes festes per fer front a l’augment dels residus que es generen, directament no s’han realitzat com tocava.

Xesco Gomar, regidor d’Ecologia Urbana: Hi havia uns serveis programats després que l’equip tècnic de l’Ajuntament es reunís amb l’empresa Fomento per preparar tota la campanya de recollida de residus i de neteja de la via pública. En la trobada es van acceptat tot un seguit d’iniciatives necessàries per reforçar els recursos durant aquests dies de Nadal i, al final, molts d’aquests serveis no s’han portat a terme.
El col·lapse va ser especialment evident després de Reis. Tant, que la situació no es va poder normalitzar fins dos dies després per l’enorme acumulació de deixalles. Un mal funcionament del servei que tindrà conseqüències.
Xesco Gomar, regidor d’Ecologia Urbana: Això suposarà una davallada respecte al pagament que hem de fer a l’empresa dels serveis que s’han dut a terme aquests dies. Els que no s’han fet no s’abonaran. A partir d’ara només pagarem a Fomento els serveis que s’hagin certificat a través de la plataforma que fem servir a l’Ajuntament per controlar i analitzar els recorreguts que estan seguint els diferents serveis de la ciutat.
Sense que encara s’hagi pogut quantificar els diners que no es pagaran per les feines no prestades, el caos d’aquests dies tampoc ha passat desapercebut pels grups de l’oposició. Tant Junts com el PP han demanat explicacions al govern municipal durant el ple d’aquest dijous.
Cristian Escribano, portaveu del PP: A tots els barris hem vist un descontrol absolut de la brossa que fa que els veïns n’estiguin farts. És comprensible que ho estiguin quan aquest any els hi tornen a pujar el rebut sense que el servei hagi millorat.
Alfons Canela, portaveu de Junts per Mataró: Aquí hi ha hagut una mala praxi o de la companyia o de qui ha de controlar-la. La situació que ens hem trobat als carrers de la ciutat és inadmissible.

A banda del seguiment exhaustiu i setmanal dels serveis que s’executen, la major fiscalització de l’empresa per part de l’Ajuntament també preveu controlar l’acompliment, fins a l’últim detall, del pla de xoc anunciat per millorar la recollida de residus i la neteja. Unes mesures, que obliguen a contractar més personal, i que aquesta mateixa setmana ja s’ha posat en marxa amb la incorporació d’un camió i de dos equips nous, un per a fer una prerecollida de les escombraries i un altre per a atendre incidències de forma immediata els diumenges.