La situació límit del servei d’autobusos interurbans a Mataró arribarà al Parlament de Catalunya. Ho farà a través d’una bateria de preguntes i d’una moció dels Comuns que posa de manifest la necessitat de reduir la circulació de busos per la plaça de Les Tereses, però també de posar fi al desgavell que denuncien els usuaris de la línia que connecta la capital del Maresme amb Barcelona. Un llistat de greuges que té relació amb els retards habituals del servei, la falta d’una major freqüència de pas en hores punta i les deficiències del parc de vehicles.
Sergi Morales, portaveu d’En Comú Podem Mataró: El que demanem a la pregunta i a la proposta de resolució és una cosa que ja hem demanat des de l’Ajuntament de Mataró en diverses ocasions que és la creació d’una nova línia, la 11.3, que doni cobertura a tots els barris de la zona est de la ciutat. Demanem també una freqüència adequada perquè deixem de tenir busos absolutament plens, amb gent dempeus, amb seients esgavellats o finestres trencades.
Aquesta iniciativa s’afegeix a la proposta aprovada en el darrer ple del Parlament per a millorar l’R1, la línia de tren del Maresme, que també va impulsar el grup parlamentari dels Comuns.
Sergi Morales, portaveu d’En Comú Podem Mataró: Les propostes contemplaven un pla de xoc per a la línia R1 de Rodalies per tal de millorar les freqüències i la seva capacitat perquè deixem d’anar en tren com a sardines. Un compromís per avançar en la concreció de la línia orbital, que ha de connectar Mataró i Vilanova sense passar per Barcelona i també el manteniment de la rebaixa del transport públic durant el 2025.
Unes mesures que busquen fomentar l’ús del tren com a alternativa al cotxe en els desplaçaments intercomarcals i cap a Barcelona.