El rebombori per la modificació del recorregut prevista a la Línia 5 del Mataró Bus ha escalfat aquest dijous l'Audiència Prèvia al Ple. L'Associació de Veïns de la Via Europa Nou Parc Central han pres la paraula per carregar fort contra la possibilitat de perdre la connexió en transport públic del barri amb el centre de la ciutat.
Mónica Reina: presidenta AV Via Europa-Nou Parc Central: Desconnectar la Via Europa del centre de Mataró perjudica directament moltes famílies que porten els seus fills a les escoles del centre, així com a les persones que fan servir el transport públic per accedir al comerç local i tornar de la feina a casa. Això no només afecta a la vida quotidiana de moltes famílies, sinó que també repercuteix negativament en l'activitat econòmica de la zona. Per tant, sol·licitem que es mantingui el recorregut actual de la línia 5 fins que no trobem una solució adequada per descongestionar la plaça de Les Tereses.
Enmig de crits demanant la dimissió del regidor de Mobilitat, el govern s'ha compromès a trobar una solució que tingui en compte, això sí, totes les postures.
Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: Hi ha gent que està en contra, però també n'hi ha que ho van demanar. És evident que hi ha dues opinions diferents i la nostra obligació és asseure'ns amb les persones que no volen aquest canvi i amb les que sí que ho volen. Els veïns del Torrent fa temps que de forma insistent ens han demanat una disminució dels vehicles que passen per aquest carrer. Entre tots hem de poder arribar a un acord i trobar una solució definitiva.
La polèmica ha servit als grups de l'oposició per criticar el govern municipal per la falta de consens amb la qual es vol tirar endavant la proposta, per demanar-li, fins i tot, que faci marxa enrere, i per tornar a reclamar que, d'una vegada per totes, es comprometi a descongestionar la plaça de les Tereses amb la construcció d'una estació d'autobusos.
Pim Camprubí, portaveu d'ERC: El que cal és diàleg amb tothom, amb les associacions de veïns del centre, però també de Via Europa, per trobar la mobilitat més eficaç per a la plaça de Les Tereses, que actualment és un nus de comunicacions complicat. Cal treballar per tenir una estació d'autobusos que tregui els interurbans del centre.
Judith Cortés, portaveu de VOX: Si el que volem és garantir un transport públic de qualitat, com és el Mataró Bus, això no pot passar per retirar parades tan importants com són les de la línia 5. El que primer s'ha de fer, sobretot, és retirar de manera immediata aquesta mesura.
Xavier Font, regidor de Junts per Mataró: Si has d'explicar com ha de ser una línia d'autobusos perfecta, aquesta és la línia 5 que tenim a Mataró. Té poques parades, és directa, connecta el nord i el sud de la ciutat. Des del punt de vista tècnic, sobta que ara ens la carreguem.
Cristian Escribano, portaveu del PP: El primer que demanaria és que això es retirés immediatament per poder asseure'ns i parlar sobre la mobilitat de la ciutat. I més, tenint en compte el rebuig que està causant aquesta proposta i que tanta gent hagi vingut aquí per dir-nos que això els hi perjudica.
Carlos García, portaveu de la CUP: Si des d'un principi s'hagués reunit el consell participatiu de mobilitat i s'hagués pres una decisió amb consens, aquest conflicte s'hauria pogut evitar.
La protesta dels veïns no ha estat l'única que ha coincidit davant de l'Ajuntament mentre tenia lloc el Ple. Per tercera vegada, els treballadors de la Fundació El Maresme i altres empreses s'han mobilitzat també per exigir unes condicions més dignes de treball per a tot el sector de la discapacitat.