Se sap prou tot el que es pot trobar als Centre d’Atenció Primària? Professionals del CAP Ronda Prim han organitzat una jornada per acostar-se a la ciutadania amb la voluntat d’explicar el funcionament del centre sanitari, quins serveis s’hi ofereixen i quines són les diferents vies de contacte ja no només amb el metge, sinó amb tot l’equip de professionals.
Pepi Plaza, metge família CAP Ronda Prim: Tots els professionals, sanitàris i no sanitaris, són capaços de respondre les demandes que no sempre són per un motiu mèdic. No només és el metge de família sinó la infermera, l'administratiu, la treballadora social,... som un equip i si no funciona un, l'altre tampoc.
Laura Seijo, Regidora ciutat inclusiva i saludable de l'Ajuntament de Mataró: És importantíssim la coordinació entre la ciutadania i els serveis sanitàris. I no només això, sinó també la informació, la transparència i el contacte directe.
A més a més de la informació del funcionament del CAP, la jornada ha servit per acostar altres qüestions d’interès com l’accés a La Meva Salut, les voluntats anticipades o la reanimació cardiopulmonar.
Antoni Bosch, participant jornades: Totes les jornades molt bé i els professionals molt competents, amb tota mena d'explicacions. Ha estat molt ben muntat i fins i tot ens han fet fer pràctiques amb un desfibrilador. El que m'ha costat més potser ha estat la formació per evitar l'ennuagament d'una persona, col·locar un desfibrilador, fer les polsacions al pit, tot això no ho havia fet mai.
Mari Cruz, participant jornades: Ens ho han explicat molt bé. Ens han explicat que si la persona està inconscient hem de saber quin tipus de reanimació hem de fer, sigui respiratòria o pulmonar. Ha estat realment fàcil.
Aquesta primera jornada anomenada ‘Jornada Prim amb tu’ ha aplegat més d’una cinquantena de persones i té la voluntat de repetir-se anualment.