Amb el 100% del subministrament elèctric recuperat a la ciutat, l’alcalde de Mataró, David Bote, ha fet balanç de l’apagada inèdita viscuda a Mataró però també a la resta de Catalunya, a Espanya, a Portugal i a certs indrets d’Europa. A l’entrevista concedida aquest dimarts al vespre a tvmataró, Bote s’ha referit a l’episodi viscut ahir com a una “oportunitat” per “aprendre lliçons” amb la mirada posada en el futur.
David Bote, alcalde de Mataró: Ahir a la nit, quan estàvem a Via Pública a altes hores, ja començàvem a pensar quines qüestions eren millorables, quines lliçons hem d’aprendre. Una circumstància com aquesta sempre posa al descobert matisos que en el dia a dia queden emmascarats. S’han d’aprofitar aquests moments per examinar, posar a prova i aprendre lliçons. Tornarem a revisar com ja vam fer després del Glòria o de la Covid.

Seguiment dels serveis estratègics, missió del Comitè d’Emergència Municipal
David Bote també ha desglossat les qüestions que es van abordar ahir en les 6 reunions que va mantenir el Comitè d’Emergència Municipal. Es va posar el focus, especialment, a fer el seguiment dels serveis estratègics de la ciutat com són garantir la seguretat, la mobilitat o el correcte funcionament del Mataró Bus, les residències, l’Hospital o la recollida de la brossa.
A més, l’alcalde també ha subratllat per què Mataró no va tenir problemes d’abastament d’aigua, un maldecap amb el qual van haver de lidiar alguns municipis de l’àrea metropolitana. En el cas de la capital del Maresme, Bote ha explicat que AMSA va col·locar generadors en punts estratègics per garantir el bombeig de l’aigua. L’orografia del municipi, es va encarregar de la resta.
Contacte permanent amb el Govern i serveis com Renfe o Endesa
Un altre dels detalls revelats pel màxim representant de la ciutat durant l’entrevista ha estat que el Comitè d’Emergència Municipal va estar en contacte, al llarg del dia, amb membres de la conselleria de presidència. Unes comunicacions que van servir per mantenir “la sincronització” davant d’una situació del tot insòlita. A banda, David Bote també ha reconegut haver mantingut trucades amb representants de serveis com Endesa o Renfe per saber com evolucionava la situació en cadascuna de les seves àrees.