Aquesta setmana ha començat la fase de proves d’homologació dels nous trens de gran capacitat de Renfe de la sèrie 452 fabricats per Alstom España. Les proves han tingut lloc aquest dijous a la línia R1 de Rodalies, entre la 1 i les 4 hores de matinada, en el trajecte entre Arenys de Mar i Badalona.
Durant aquesta fase, s’ha de comprovar que els trens són compatibles amb la infraestructura, si funcionen bé els frens i la tracció i el soroll que fan. Tot plegat per garantir el seu correcte funcionament i, sobretot si són segurs. Un cop acabi el període de proves, ja es podran homologar i posar en funcionament.
El ferrocarril que ha circulat en proves a l’R1 és el primer dels 110 nous trens que s’han d’incorporar a la xarxa de Rodalies de Catalunya. Aquest model té un 20% més de capacitat que els actuals, disposa de vestíbuls més amples i és totalment accessible. També ofereix connexió wifi a l'interior.
L’arribada d’aquests nous trens ha de permetre millorar el servei de Rodalies i la mobilitat a Catalunya. Segons Renfe, es preveu el 2030 viatgin amb Rodalies uns 600.000 usuaris diaris. En total, la companyia ha invertit en aquests trens de la marca Alstom 1.275 milions d’euros, una inversió sense precedents.